DAJ CYNK

Comperia.pl z rekordowymi wynikami za 2022 rok

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Comperia.pl z rekordowymi wynikami za 2022 rok

Grupa Comperia.pl SA pochwaliła się wynikami finansowymi za 2022 rok. Osiągnięty przychód był o 15% wyższy niż rok wcześniej, natomiast EBITDA urósł jeszcze bardziej.

Dalsza część tekstu pod wideo
 

Grupa Comperia.pl SA zakończyła 2022 rok z rekordowym przychodem bliskim 44,1 mln zł. To o 15% więcej niż rok wcześniej. Zysk EBITDA urósł do 8 mln zł, czyli o 22%.

W ostatnim roku udało nam się z sukcesami rozwijać nasze marki w obszarze wielokanałowej sprzedaży ubezpieczeń oraz platformę płatności i finansowania zakupów Comfino. Rozbudowaliśmy też portal Telepolis.pl, co zaowocowało pozyskaniem nowych partnerów biznesowych, a także znacznym wzrostem liczby czytelników. Nie zaniedbaliśmy również filaru naszej działalności, którym jest reklama efektywnościowa.

 – powiedział Szymon Fiecek, prezes Grupy Comperia.pl SA

Reklama efektywnościowa

Sytuacja ekonomiczna w Polsce, w której musimy się mierzyć między innymi z inflacją czy wysokimi stopami procentowymi, spowodowała znaczącą zmianę nastawienia partnerów biznesowych Grupy, czyli banków i instytucji finansowych. W 2022 roku główny nacisk przeniósł się z produktów kredytowych na depozytowo-rozliczeniowe.

Nasze doświadczenie i elastyczność w dostosowywaniu procesów, ale i całej organizacji, do aktualnej sytuacji gospodarczej okazał się kluczowa w tej sytuacji. Wyszliśmy naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom klientów i w rezultacie przychód z kampanii efektywnościowych realizowanych na rzecz banków w zakresie produktów oszczędnościowych wzrósł o 119 procent. Istotne w osiągnięciu dobrych wyników było też wypracowanie efektywnego modelu współpracy z wchodzącymi na polski rynek fintechami, które starały się dotrzeć do swoich pierwszych klientów.

– powiedział prezes Comperii

Ważnym czynnikiem w osiągnięciu świetnych wyników w obszarze reklamy efektywnościowej jest znaczący wzrost wydawców działających w ramach programu afiliacyjnego Comperialead. W tym obszarze nastawiono się przede wszystkim na optymalizację jakości leadów przekazywanych do instytucji finansowych. Dużo pracy włożono również w poprawę jakości współpracy z wydawcami, w efekcie czego ich liczba wzrosła o 87% rok do roku.

Działalność medialna

Ważnym elementem działalności Grupy Comperia.pl SA stał się portal technologiczny Telepolis.pl, który w 2022 roku był silnie rozwijany. Dzięki temu liczba użytkowników serwisu wzrosła w ciągu roku o ponad 50% i osiągnęła 34 mln osób. Jednocześnie liczba odsłon zwiększyła się tym czasie o 163%. W comiesięcznych badaniach przeprowadzanych przez Mediapanel Telepolis.pl sukcesywnie znajdował się w gronie trzech najpopularniejszych serwisów w kategorii nauka i technologie.

Podnoszenie jakości treści prezentowanych na Telepolis.pl dało w ostatnim roku wyraźne pozytywne efekty. Teraz chcemy skupić się nad rozwojem nowych formatów prezentacji treści (m.in. wideo) oraz poszerzeniem tematyki portalu. To pozwoli nam zdobyć jeszcze szersze grono odbiorców, a co za tym idzie, także partnerów biznesowych.

– dodał Szymon Fiecek

Produkty ubezpieczeniowe

W zakresie sprzedaży ubezpieczeń działania Grupy skupione były wokół poprawy jakości i wydajności pracy całej sieci multiagencji Comperia Ubezpieczenia. W efekcie zrealizowane zostały wszystkie zakontraktowane plany sprzedażowe Towarzystw Ubezpieczeniowych. Mimo obserwowanej na polskim rynku spadającej średniej kwoty składki, Grupa uzyskała dodatnią dynamikę przypisu/inkasa.

Wprowadzone przez nas w ostatnim roku zmiany pokazały, że mimo nienajkorzystniejszych trendów na rynku ubezpieczeniowym, możemy w tym obszarze działać bardzo skutecznie. Dlatego też w tym roku chcemy nadal rozwijać naszą sieć agentów oraz usprawniać narzędzia wspomagające sprzedaż ubezpieczeń.

 – powiedział Szymon Fiecek

Sprzedaż ubezpieczeń Grupa prowadzi również online na swoim portalu Compero.pl. W ostatnim roku był on sukcesywnie ulepszany, aby jeszcze lepiej uzupełniał model sprzedaży wielokanałowej. Wprowadzono też zmiany mające na celu ułatwienie klientom poruszanie się na portalu.

Comfino w e-commerce i sklepach stacjonarnych

W 2022 roku Comperia.pl wiele uwagi poświęciła rozwojowi swojej platformie płatności i finansowania zakupów Comfino. Narzędzie to pozwala klientom indywidualnym i firmom wybrać najbardziej wygodną dla siebie formę finansowania zakupów – kup teraz, zapłać później (BNPL), rat 0%, rat marżowych, pożyczek dla firm lub płatności BLIK.

Dzięki współpracy z liderami w zakresie finansowania zakupów (m.in. Santander Consumer Bank) i czołowymi platformami typu SaaS, dostarczającymi rozwiązania do sklepów internetowych (np. PrestaShop, Shoper, SOTE) spółka podpisała ponad dwieście umów na świadczenie usług finansowania zakupów internetowych za pośrednictwem Comfino.

Choć pierwotnie Comfino dedykowane było sklepom internetowym, dostosowaliśmy naszą platformę również do działania w stacjonarnych punktach handlowych i usługowych. Dzięki temu mogliśmy nawiązać współpracę z międzynarodową siecią Depilconcept oraz szeregiem placówek medycznych, stomatologicznych i salonów urody. W perspektywie kolejnych kwartałów będziemy koncentrować się na zwiększeniu skali działalności projektu Comfino, ze szczególnym naciskiem na pozyskanie kolejnych partnerów dostarczających finansowanie oraz sklepów, których klienci będą z niego korzystać.

– powiedział Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA, odpowiedzialny m.in. za rozwój Comfino

Zobacz: Comfino się rozpędza. Sfinansuje też ubezpieczenia
Zobacz: Zakupy na raty przez internet. Comfino dostępne w sklepach Shoper

TELEPOLIS.PL jest częścią Grupy Comperia.pl SA

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Comperia.pl

Źródło tekstu: Comperia.pl