Mobilny Pocztowiec to wspólny projekt Poczty Polskiej i Banku Pocztowego, który ma ułatwić dostęp do oferty kredytowej Banku. Korzysta z niego 9,5 tysiąca listonoszy.
Listonosze Poczty Polskiej, wyposażeni w tablety, rejestrują dane kontaktowe osób potencjalnie zainteresowanych uzyskaniem dodatkowego finansowania. Dzięki specjalnie przygotowanej aplikacji na tablety, wstępnie przedstawiają ofertę Banku Pocztowego i zbierają dane kontaktowe osób zainteresowanych skorzystaniem z kredytu. Imiona, nazwiska czy numery telefonów za zgodą klientów wpisywane są do elektronicznego formularza kontaktowego, który przesyłany jest bezpośrednio do doradców kredytowych. Ci kontaktują się następnie z klientami w celu umówienia spotkania w dogodnym dla niego czasie w wybranej placówce Poczty Polskiej.
Zobacz: Paczka+ z rabatem. W promocji Poczty Polskiej przez aplikację taniej
Zobacz: Poczta Polska ułatwi dostęp online do usług dzięki profilowi zaufanemu i eFormularzom
W sierpniu, w ramach projektu Mobilny Bankowiec, Bank Pocztowy zwiększył kwotę udzielanych kredytów o ponad 300 tysięcy złotych. Przedstawiciele Banku podkreślają, że ten projekt to przykład dobrej współpracy z Pocztą Polską i liczą na dynamiczny wzrost wpływów w przyszłości.
– Stawiamy na integrację usług grupy Poczty Polskiej, istotna jest dla nas ich cyfryzacja. Proste, wygodne dla klienta i dostępne rozwiązania, jak aplikacja Banku Pocztowego na tabletach listonoszy to kierunek, w którym chcemy podążać. Nasza współpraca z Bankiem Pocztowym daje wymierne korzyści obu instytucjom. Oferowane w naszych placówkach kredyty czy ubezpieczenia Banku odgrywają coraz ważniejszą rolę, przyczyniając się do wzrostu zyskowności Poczty. Coraz więcej wspólnych projektów pozwala na integrację spółek działających w ramach Grupy i osiąganie efektu synergii.
– powiedział Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej
Jak podkreślają przedstawiciele obu instytucji, cały projekt został stworzony tak, by korzyści mogli z niego czerpać zarówno klienci, którzy w prosty sposób uzyskują dostęp do produktów kredytowych Banku Pocztowego, jaki i pracownicy obu instytucji. Dla doradców Banku to sposób na pozyskanie tak zwanych leadów kredytowych. Z kolei dla listonoszy, szansa na otrzymanie dodatkowego wynagrodzenia – jeżeli po spotkaniu sprzedawcy z klientem dojdzie do zawarcia umowy kredytu, listonosz otrzyma prowizję za pozyskanie kontaktu.
– Jako operator narodowy Poczta Polska ma obowiązek utrzymania odpowiedniej sieci sprzedaży – oferowanie w placówkach Poczty produktów finansowych Banku Pocztowego daje nam przewagę konkurencyjną szczególnie wobec zamykania przez banki komercyjne kolejnych placówek. To szansa na dynamiczniejszy rozwój Banku Pocztowego w przyszłości. Projekt Mobilny Bankowiec traktujemy także jako szansę na dotarcie z ofertą usług finansowych do szerszego grona klientów, w tym tych wykluczonych cyfrowo, którzy nie mają dostępu do bankowości elektronicznej.
– powiedział Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej oraz przewodniczący Rady Nadzorczej Banku Pocztowego
– W ubiegłym roku odnotowaliśmy znaczny wzrost sprzedaży kredytów konsumpcyjnych przez pracowników Poczty Polskiej. To był impuls do szukania nowych płaszczyzn, na których moglibyśmy oferować usługi finansowe i bankowe przez szeroko pojętą grupę Poczty Polskiej. To również potwierdzenie tego, że jako Bank możemy dostarczać proste, a zarazem nowoczesne rozwiązania – coś co jest elementem naszej długofalowej strategii rozwoju stawania się instytucją coraz bardziej cyfrową.
– powiedział Tomasz Dąbrowski, członek Zarządu Banku Pocztowego
Zobacz: Alior Bank: Pożyczka Szerokopasmowa dostępna do końca roku
Zobacz: Klienci indywidualni PKO BP mogą korzystać z usługi wideodoradcy
Źródło tekstu: Poczta Polska