Klienci mBanku logując się na swoje konto, mogli zobaczyć ważny komunikat dotyczący oszustw w Internecie. Bank ostrzega przed przestępcami podszywającymi się pod członków rodziny.
Cyberprzestępcy są coraz bardziej kreatywni w metodach oszukiwania internautów. Przekręt na nigeryjskiego księcia już dawno odszedł do lamusa i ustąpił bardziej wiarygodnym oszustwom na pracownika banku lub policjanta. Można byłoby pomyśleć, że oszustwo na wnuczka lub innego członka rodziny również powinny zniknąć, lecz wraz z popularyzacją mediów społecznościowych podszywanie się pod członków rodziny stało się jeszcze prostsze. mBank ostrzega przed groźnymi sytuacjami.
Dziś klienci mBanku otrzymali wiadomość, w której bank przestrzega przed osobami podszywającymi się pod członków rodziny i znajomych. Z komunikatu dowiadujemy się, że w przypadku gdy bliska osoba za pośrednictwem mediów społecznościowych prosi pilnie o kod BLIK, powinna zapalić się nam czerwona lampka. Po drugiej stronie może czaić się przestępca, który wykorzysta nasz kod do wybrania pieniędzy z bankomatu lub zrobienia zakupów w sieci.
mBank poleca, by każdą taką prośbę za pośrednictwem mediów społecznościowych weryfikować telefonicznie. Znajomy lub członek rodziny może potwierdzić, że rzeczywiście potrzebuje pieniędzy lub może się okazać, że jest zdziwiony naszym pytaniem.
Zobacz: Bankomaty cały czas wybuchają. Niemcy rozkładają ręce i winią sąsiada
Zobacz: Oszukiwała klientów i prała brudne pieniądze. Grozi jej długa odsiadka
Źródło zdjęć: Telepolis (Lech Okoń)
Źródło tekstu: mBank