Ranking bankowych aplikacji mobilnych
Osoba płacąca za zakupy przez telefon lub wykonująca przelew smartfonem to coraz częstszy widok. Aplikacje mobilne powoli stają się kolejnym kanałem służącym do zarządzania finansami. Czy wszystkie aplikacje są jednakowe? Czy z każdej korzysta się tak samo wygodnie? TELEPOLIS.PL przy współpracy z analitykami porównywarki finansowej Comperia.pl sprawdził, jakie funkcjonalności oferują aplikacje dostępne na rynku i wybrało najlepszą.
Osoba płacąca za zakupy przez telefon lub wykonująca przelew smartfonem to coraz częstszy widok. Aplikacje mobilne powoli stają się kolejnym kanałem służącym do zarządzania finansami. Czy wszystkie aplikacje są jednakowe? Czy z każdej korzysta się tak samo wygodnie? TELEPOLIS.PL przy współpracy z analitykami porównywarki finansowej Comperia.pl sprawdził, jakie funkcjonalności oferują aplikacje dostępne na rynku i wybrało najlepszą.
Metodologia rankingu
Ranking powstał na podstawie ankiet z szeregiem pytań dotyczących aplikacji mobilnej wysłanych do banków. Celem było zbadanie ich funkcjonalności i wybranie najbardziej wszechstronnej. Pytania, które dostały banki, brzmiały następująco:
- Na jakich systemach operacyjnych działa aplikacja?
- Jaką opłatę pobiera bank za pobranie i użytkowanie aplikacji bankowości mobilnej?
- Czy istnieje możliwość otworzenia rachunku bankowego z poziomu aplikacji mobilnej?
- Czy można sprawdzić historię rachunku?
- Jaki jest koszt niezdefiniowanego przelewu zewnętrznego wykonanego z aplikacji (minimalny, gdy zależy od rachunku)?
- Czy istnieje możliwość zrobienia przelewu bez znajomości numeru konta bankowego odbiorcy? Jeśli tak, to w jaki sposób (przez Facebooka, na e-mail, na numer telefonu itp.)?
- Czy aplikacja umożliwia doładowanie telefonu z poziomu aplikacji?
- Czy udostępnia funkcję lokalizowania najbliższego bankomatu albo oddziału banku?
- Czy istnieje możliwość zlokalizowania punktów oferujących promocje i rabaty?
- Czy aplikacja umożliwia dokonanie płatności np. poprzez zeskanowanie kodu QR albo zdjęcie blankietu przelewu?
- Czy istnieje możliwość dokonania płatności mobilnej np. w sklepie (dzięki wykorzystaniu technologii NFC, autoryzacja transakcji kodem wygenerowanym przez aplikację itp.)?
- Czy aplikacja jest uruchomiona w trybie offline (bez połączenia internetowego)?
- Czy z poziomu aplikacji mobilnej można założyć lokatę?
- Czy z poziomu aplikacji mobilnej można zaciągnąć pożyczkę/kredyt?
- Czy z poziomu aplikacji mobilnej można sprawdzić kursy walut?
- Czy aplikacją można zarządzać za pomocą poleceń głosowych?
Lp. |
Bank |
Punkty |
1. |
Meritum Bank |
12,25 |
2. |
mBank |
12,00 |
3. |
Bank Pekao |
11,50 |
4. |
Bank Millennium |
10,75 |
5. |
BNP Paribas |
10,25 |
6. |
BZ WBK |
10,00 |
7. |
Plus Bank |
9,50 |
8. |
Getin Bank |
9,50 |
9. |
Alior Bank |
9,50 |
10. |
Raiffeisen Bank |
9,00 |