DAJ CYNK

Protesty przeciwko budowie nadajników. Czy winny jest "ciemnogród", czy takie określenie jest nadużyciem?

24.09.2018

Dodane przez: orson_dzi (Arkadiusz Dziermański)

Kategoria: Felietony

Interakcje: 7535

W ostatnich tygodniach zacząłem śledzić dyskusje na portalach społecznościowych związane z budową nadajników sieci komórkowej. Kilka razy nawet wdałem się w taką dyskusję i wiem jedno – więcej nie zamierzam.

Bojownicy przeciwko budowie nadajników

W dyskusjach na tematy budowy nadajników biorą udział różne osoby. Spośród nich można jednak wyodrębnić zatwardziałą grupę przodowników dyskusji. Ich wypowiedzi to kopalnia ciekawych cytatów, a profile na Facebooku to prawdziwa skarbnica wiedzy. Znajdziemy tam ogrom linków do wszystkich możliwych artykułów w Internecie na temat nie tylko samych protestów, ale dosłownie wszystkiego co związane z budową nadajników. Ciekawe są też dodawane zdjęcia. Jakie zdjęcia dodają ludzie na Facebooku? Dzieci, pieski, kotki, imprezy, wspomnienia z wyjazdów. Tutaj tego nie znajdziemy. Zamiast tego trafiałem na bogate galerie… nadajników. Oczywiście odpowiednio podpisane.

Widoczna w tym miejscu publiczna galeria jednego z użytkowników została usunięta na jego prośbę.

Ton i sposób wypowiedzi zaskoczył mnie

Osoby najmocniej udzielające się w dyskusji na grupach dotyczących protestów sprawiają wrażenie przeszkolonych. Nie ukrywam, włączając się do dyskusji spodziewałem się, że zostanę bardzo szybko zlinczowany, zwyzywany i przypisany do partii politycznych lub innych dziwnych grup. Zamiast tego za największą obelgę, co też trudno jednoznacznie sklasyfikować, można uznać nazwanie mnie – blogerem. Dlaczego? No bo przecież autor felietonów to bloger. Logiczne, prawda? Oczywiście nie mówimy tutaj o wszystkich wypowiedziach, bywają chlubne wyjątki.


źródło: Facebook, grupa NIE dla budowy masztu przy Emilii Plater w Inowrocławiu

 

Nie mniej jednak wszystkie odpowiedzi są w mniejszym lub większym stopniu stonowane i opanowane. Na tyle, że czasem miałem wrażenie, że czytam wpisy odpowiednio przeszkolonej grupy osób. To oczywiście absurd, do głowy by mi nie przeszło, że ktoś specjalnie szkoli takie grupy osób. Nie mniej jednak w drugą stronę na taką "wyrozumiałość" nie ma co liczyć. Jeśli tylko popieramy budowę nadajników, to oznacza to jedno - jesteśmy trollem operatora, pracownikiem operatora lub opłaconym trollem operatora. Prośby o dowody takiego stanu rzeczy są oczywiście ignorowane.


źródło: Facebook, grupa NIE dla budowy masztu przy Emilii Plater w Inowrocławiu

 

Logiczne argumenty? Tym nas nie przekonasz - podważymy każdy

Wszystkie dyskusje na temat budowy nadajników sprowadzają się do jednego – nadajniki szkodzą. Powodują choroby i śmierć. Dodatkowo obniżają wartość nieruchomości i szpecą krajobraz. Niemal za każdym razem, kiedy ktoś powie, że jest inaczej i dodatkowo poprze to badaniami, albo raportami, np. NIK-u, to zawsze dostanie ten sam zestaw badań mówiących, że jest inaczej. Niekoniecznie faktycznie mówiących, że promieniowanie elektromagnetyczne szkodzi. Bo choćby wspomniany raport NIK-u przewijający się wielokrotnie w komentarzach, nawet jeśli jednoznacznie mówi, że coś jest białe, to dla niektórych osób będzie mówić, że jest jednak czarne, tylko bardzo jasne. Dodatkowo zostaniemy zasypani całą masą sygnatur spraw sądowych i różnego rodzaju wniosków

I choćbyśmy nie wiem ile podali linków do badań i raportów, to komentarz jest tylko jeden. Panie Mariuszu, prosimy:

A niech tylko ktoś spróbuje poważyć zdanie protestujących bez linku do badań. Uuu… to po ptakach. Jest na starcie skończony.

Absurd goni absurd


źródło: Facebook, publiczny post jednego z protestujących

Zobaczmy powyższe zdjęcie. Pan stoi z miernikiem na ulicy. Na ekranie widzimy jego wskazania, które mówią, że dopuszczalne normy promieniowania zostały w tym miejscu znacznie przekroczone. Zadałem logiczne pytanie – skąd wiadomo, że ta wartość powstałą w wyniku promieniowania stacji bazowej, a nie okolicznych telewizorów, mikrofalówek i całej masy innych urządzeń? Odpowiedź mnie zabiła. Operator musi udowodnić, że nie jest koniem. I żadne krzyki i płacze nie przekonają nas, że białe jest białe...


źródło: Facebook, dyskusja pod publicznym postem jednego z protestujących 

Pozostając w dyskusji pod dokładnie tym samym zdjęciem pojawił się przykład pięknego zaprzeczenia własnym zdaniom. Z jednej strony mamy takie dwie wypowiedzi:


źródło: Facebook, dyskusja pod publicznym postem jednego z protestujących 

A za moment coś, co chyba miało je potwierdzić...


źródło: Facebook, dyskusja pod publicznym postem jednego protestujących 
Budowa nadajników i protesty to seksowny temat

Na tyle, że ostatnio trafiłem na taką dyskusję nawet nawet profilu wielkiego eksperta od spraw wszelakich - Jerzego Zięby. Konkretnie na profilu Ukryte terapie - Jerzy Zięba. Jeśli ktoś nie wie o kim mowa, to szczerze zazdroszczę niewiedzy. Mowa jest o człowieku znanym np. z leczenia raka podawaniem witaminy C. Dożylnie. Na profilu został podany link do tekstu na temat testów sieci 5G w Gliwicach. Czyli inaczej sprawę ujmując, próby usmażenia miasta falami elektromagnetycznymi. Tutaj już komentarze nie były tak delikatne. To najciekawsze z nich.


źródło: Facebook, Ukryte terapie - Jerzy Zięba, Zobacz post

źródło: Facebook, Ukryte terapie - Jerzy Zięba, Zobacz post

Oszustów nie brakuje, to genialny sposób na zarobek

Na ludzkiej niewiedzy łatwo jest zarobić. Jak? Na przykład sprzedając im takie cuda jak neutralizatory promieniowania elektromagnetycznego EMF. Za sześć sztuk takiego cudeńka jak na zdjęciu powyżej trzeba zapłacić 200 zł. Co to w ogóle jest?

Tarcza Kwantowa wykonana jest z silikonu i naturalnych minerałów: turmalinu, germanu i specjalnego układu kryształów.
 
Chroni przed promieniowaniem elektromagnetycznym, neutralizuje negatywne promieniowanie telefonu komórkowego. Przedłuża żywotność akumulatora, skraca czas ładowania baterii. Zwiększa pojemność akumulatora i przedłuża czas gotowości i rozmów.

Turmalin, to popularny składnik jubilerski. Często używany w medycynie ludowej do oczyszczania, uzdrawiania, wzmacniania umysłu i ciała. German to z kolei pierwiastek chemiczny, półprzewodnik wykorzystywany do produkcji tranzystorów, diód i innych elementów elektronicznych.

A teraz najlepsze. W opisie produktu możemy przeczytać:

Chroni przed promieniowaniem elektromagnetycznym, neutralizuje negatywne promieniowanie telefonu komórkowego. Przedłuża żywotność akumulatora, skraca czas ładowania baterii. Zwiększa pojemność akumulatora i przedłuża czas gotowości i rozmów.

Przecież to genialne urządzenie! Dlaczego to jeszcze nie dostało Nobla? Wystarczy nakleić to cudo na telefon i zapominamy o ładowarce.

Długo czekałem z napisaniem tego tekstu

Internetowymi dyskusjami na temat nadajników zainteresowałem się już kawałek czasu temu. Jednak specjalnie o nich nie pisałem, bo chciałem dobrze przemyśleć całą sprawę. Szczerze, gdybym miał o tym napisać chwilę po wejściu w dyskusję na Facebooku, to byłbym blisko do zniżenia się do poziomu komentujących na profilu Jerzego Zięby. Przeczytalibyście o ciemnogrodzie, niedouczonych ludziach oraz podobne określenia. Po przemyśleniu sprawy mam zupełnie inne wnioski.

Zdania nie zmieniłem co do jednej kwestii. Z przeciwnikami budowy nadajników rozmawia się tak samo "owocnie" jak z tzw. płaskoziemcami i antyszczepionkowcami. Przypominam to kopanie się z koniem, bo nie docierają do nich kompletnie żadne argumenty oraz nie uznają oni żadnych faktów. Chyba, że w jakikolwiek sposób są zbliżone z ich poglądami lub można je w odpowiedni sposób zinterpretować tak, żeby ich popierały. Trudniej rozmawia się chyba tylko z madkami 500+.

Niewiedza budzi strach, to normalne zjawisko

Człowiek jest tak skonstruowany, że boi się nieznanego.Tak było od zawsze. Człowiek bał się ognia, zjawisk pogodowych, wiszących mostów, samochodów, samolotów... Wszystkiego co nieznane lub niezrozumiałe. I nie ma w tym nic złego. W takiej sytuacji działają nasze mechanizmy obronne i zaczynamy protestować. Warto wtedy zapoznać się z zagadnieniem, którego boimy się przez niewiedzę. Niestety w Internecie łatwiej jest trafić na teksty przedstawiające nadajniki sieci komórkowej jako śmiercionośne konstrukcje. Łatwo jest też trafić na różne dziwne, całkowicie nieprawdziwe wnioski, np. że telefon grzeje się podczas rozmowy, bo wywołuje promieniowanie, które smaży nasz mózg. Nie dlatego, że jak każde zasilane energią elektryczną urządzenie grzeje się podczas pracy. To podstawy fizyki.

Dlaczego protestów jest coraz więcej i najwięcej słyszymy o Play?

Wyjaśnienie jest bardzo proste. Play to pod względem infrastruktury najsłabszy polski operator. Fioletowi to również najmłodszy operator, który przez długi czas korzystał z nadajników pozostałych operatorów. Musiał w końcu przyjść czas rozbudowy sieci i obecnie mamy jej punkt kulminacyjny. Play buduje najwięcej stacji, więc to w ich sprawie protestuje się najwięcej. Pozostali operatorzy nadajników mają dużo więcej i nie muszą stawiać wielu nowych. Zamiast tego wystarczy, że modernizowane są istniejące. Oczywiście, co też jest ciekawe, w sprawie już istniejących od lat nadajników nikt nie protestuje, przeszkadzają tylko te nowe. To ciekawe, czyżby też już istniejące nie szkodziły?

Brakuje edukacji, brakuje przepisów

To zdanie padało już wielokrotnie - Polska ma najsurowsze przepisy dotyczące norm promieniowania elektromagnetycznego. I to się raczej długo nie zmieni. Do tego sama procedura budowy nadajników powoduje, że operator jest trochę jak saper. Najmniejszy błąd powoduje eksplozję i zatrzymanie całego procesu.

Play: Jak długo można budować nadajnik?

W Polsce brakuje też edukacji i tutaj też nie widać chęci do zmian. Nie edukują operatorzy, nie edukują media, nie edukują Urzędy. A wystarczyłoby przeznaczyć choćby ułamek kwot przeznaczanych na rozbudowę sieci na kampanie edukacyjne w mediach. To mogłoby znacznie poprawić obecną sytuację. Zamiast walczyć z protestującymi trzeba zacząć ich agresywnie edukować.

Mamy najgorszy czas na budowę nadajników

Operatorzy mają obecnie ogromne trudności z budową nadajników. Jesteśmy miesiąc przed wyborami samorządowymi. Na miejscu operatorów całkowicie wstrzymałbym wszelkie prace związane z budową nadajników do końcówki października. Żaden wójt nie sprzeciwi się przed wyborami mieszkańcom, którzy nie chcą budowy nadajnika przed samymi wyborami. To będzie gwóźdź do jego politycznej trumny. Lepiej wykorzystać sytuacje jako niepisany element kampanii wyborczej.

Co jeśli edukacja nie pomoże?

W takiej sytuacji operatorzy powinni zdecydować się na terapię szokową. Nie chcecie nadajników - nie macie komórek. Całkowite wyłączenie zasięgu na danym obszarze, oczywiście z pominięciem możliwości wykonywania połączeń na numery alarmowe, mogłoby wielu osobom otworzyć oczy. Niedziałające telefony i brak Internetu byłby najmniejszym problemem. Nie działałby też np. terminale płatnicze w sklepach. Zapewne większość protestujących jako pierwsza biegłaby do operatorów ze skargą na brak zasięgu. Chyba, że do tego czasu już wszyscy wrócą do telefonów z kabelkiem.

 

Profilaktycznie chcę tylko przypomnieć, że felieton to specyficzny rodzaj publicystyki, krótki utwór dziennikarski (prasowy, radiowy, telewizyjny) utrzymany w osobistym tonie, lekki w formie, wyrażający - często skrajnie złośliwie - osobisty punkt widzenia autora.
Powyższy tekst nie ma celu obrażenia kogokolwiek. Wykorzystane wypowiedzi i zdjęcia są publicznie dostępne w serwisach społecznościowych dla każdego użytkownika Internetu i zostały dobrowolnie umieszczone i upublicznione w nich przez autorów.

Komentarze
Zaloguj się
0

2018-10-15 20:23:42

Absurd goni absurd - tak, ale nie chodzi o artykuł i jego stworzyciela... a... ciągłe dopychanie sieci juz nie tyle ze przez userów, a twórców stron internetowych łącznie z tą telepolisową spasioną jak tucznik - pobierającą ogromne zasoby jak na ...stronę niby mobilną... Dobranoc :-D

Odpowiedz

80. 2oneX_
0

2018-10-15 20:14:01

@74 nie zatrzymamy się a cofniemy, przesyłamy coraz więcej danych co zapycha sieć więc staje się ona coraz mniej wydajna. To jak z biadoleniem osób że kiedyś dana sieć była taka dobra a teraz jest coraz gorzej, no kurde co oni nie powiedzą, pocztom pantoflową rozeszło się info że dana sieć na tym obszarze działa najlepiej i przyszło więcej klientów co zabiera dodatkowo zasoby nadajników i teraz ludzie dodatkowo nie chcą żeby budować dodatkowe.

Odpowiedz

1. wlo
0

2018-10-16 08:18:58

Nie korzystaj aż tyle - nie będzie się zapychać... Ja tam zawsze uważałem, że dostawcy treści (a i lata temu i teraz to treści multimedialne - wideo głównie - są "zapychaczami") powinny partycypować w rozwój Sieci ;-) Była o tym dawno temu dyskusja...

79. goral2099
0

2018-10-10 18:47:34

Ostatnio wyczytałem gdzieś, że porażająca większość wpisów antyszczepionkowców, pochodzi z ruskich serwerów. To ruskie trolle chcą aby zachodnie społeczeństwa się rozchorowały. Może w przypadku antynadajnikowców jest podobnie? To Putin i jego armia trolli próbuje zahamować rozwój nowych technologii na zgniłym zachodzie. Co na to fani teorii spiskowych? :D

Odpowiedz

78. ~gość
-2

2018-10-05 15:33:11 host: faro.ma(...).edu.pl

To tak jak z posiadaniem telewizora. Co z tego, że deklaruje nie oglądanie telewizji. Mam odbiornik i muszę płacić. Ale 500+ dać nie chcą bo nie mam dzieci, a mam przecież narzędzie dzięki któremu mogę je mieć.

Odpowiedz

77. Brend
0

2018-10-05 12:13:10

Niestety jestem już bardzo blisko wieku z tytułu pewnego kultowego serialu z końca lat 70tych. Jak funkcjonuje ta planeta doskonale wiem i najlepszą przed tym obroną jest sceptycyzm. Wiesz, nieufność, domaganie się dowodów, nie-wierzenie wszystkim od razu, tylko dlatego, że jakaś informacja mi się podoba i pasuje do mojego światopoglądu. Niełykanie wszystkiego "jak pelikan", nie bycie "lemingiem" :). A, i w ogóle to wole opierać się na zdaniu naukowców, którym nie zależy na moim zdrowiu, niż ludziom z internetów, o których nic nie wiem, którzy nie mają pojęcia o czym mówią i nie mają dowodów na swoje tezy :).

Odpowiedz

1. Brend
0

2018-10-05 12:13:47

No i stało się... komentarz w złym miejscu... ech to nowe telepolis... :P

2. ~gość
-2

2018-10-05 12:22:15 host: 212.160(...).172.86

problem w tym ze jestes nieufny i sceptyczny w stosunku nie do tych ludzi co potrzeba. Ktos chce Cie bombardowac promieniowaniem mikrofalowym - zgoda, ktos smie mowic o tym ze jest to szkodliwe - wrog

3. Brend
1

2018-10-05 12:28:50

Nie uważam by skrajnie niewiarygodne osoby, przekazujące niemerytorycze wiadomości naszpikowane ideologią i manipulacjami były tymi, którym powinienem zaufać. Jeśli Tobie to odpowiada - jak mówiłem, droga wolna. To (jeszcze, częściowo) wolny kraj więc nikt nie może Ci dyktować co masz myśleć i w co wierzyć. Wiedz tylko, że od racjonalnych zachowań jest to bardzo odległe.

4. ~gość
0

2018-10-05 12:50:42 host: 212.160(...).172.86

https://tlp.is/pg4gsj

5. Brend
0

2018-10-05 12:55:12

Heh, Matrix, fajny film scifi. Co prawda ze scifi wolę Odyseję Kosmiczną 2001 i świat Star Trek ale Matrixa też lubiłem :).

2018-10-09 23:38:12

Ale zaraz... ten Pan w ogóle mówi o sieci 5ghz, a... tu mówimy o sieci 5G :D to trochę 2 różne sprawy. Akurat sieć 5G nie będzie na 5GHz, tylko na 700 MHz, 3,4-3,8 GHz i 26GHz...

7. Brend
0

2018-10-10 15:09:34

Tomaszfraczek - To nie jedyny problem w tych wypowiedziach ;)...

76. ~gość
0

2018-10-05 10:33:17 host: 212.160(...).172.86

wyglądasz na idiote bo materiał trwa poltorej godziny a ty wyrazasz swoja opinie haha

Odpowiedz

1. Brend
1

2018-10-05 10:39:31

Widzisz, jeśli ktoś nazywa "materiał" "Full 5G satanic agendas exposed urgent download B4 it is removed-Joe Imbriano tells all" to jego wiarygodność od razu ląduje właśnie w okolicach filmów pt. "10000% proof Earth is flat". I zgadza się, jeden z nas nie jest zbyt bystry, ale nie jestem to ja :).

2. ~gość
-1

2018-10-05 10:43:22 host: 212.160(...).172.86

szkoda ze nie masz mozgu... takim jak ty 5g nie grozi

3. Brend
1

2018-10-05 10:44:18

A tak w ogóle, to sarkazm na bok, wiem, że zapewne nic to nie da, ale może akurat dla Ciebie nadzieja jest więc spróbuję. W wolnej chwili zerknij na to https://tlp.is/pg4axv . Nie ma tu ani słowa o nadajnikach 5G i telefonii komórkowej, jest za to trochę informacji na temat tego, co właśnie uprawiasz.

4. ~gość
-2

2018-10-05 10:45:14 host: 212.160(...).172.86

z lemingami nie polemizuje idz wlacz tvn dowiesz sie wiecej o swiecie :D

5. Brend
0

2018-10-05 10:49:57

Cóż. Próbowałem. Ta "merytoryczna" rozmowa chyba może się już zakończyć.

6. ~gość
0

2018-10-05 10:54:17 host: 212.160(...).172.86

co probowales? porownywac temat szkodliwosci czestotliwosci 5ghz z teoriami o plaskiej ziemi?

7. Brend
1

2018-10-05 11:15:57

Powtórzę więc jeszcze raz - materiał który wrzuciłeś jest BEZWARTOŚCIOWY merytorycznie. I nie, nie muszę go oglądać, by to wiedzieć. W tym aspekcie jest IDENTYCZNY jak materiały o płaskiej Ziemi, chemtrails i tym podobnych. Chcesz sobie w to wierzyć - droga wolna. Wiedz jednak, że jest to właśnie wiara (taka sama jak w boga itd.) a nie postępowanie rozumnego człowieka. Wiara nie potrzebuje dowodów naukowych. Jeśli masz jakieś faktyczne dowody - proszę bardzo, wrzucaj, jednak jako dowody rozumiem prace naukowe z np. jakiegoś znanego Uniwersytetu. Pokaż mi kilka takich, które jasno potwierdzają tezę, o szkodliwości 5G w normach promieniowania mających zastosowanie w Polsce. Filmiki z youtuba, stronki nawołujące do zakazania telefonii komórkowej możesz sobie darować. I jeszcze raz - obejrzyj sobie to co Ci wrzuciłem wcześniej. Jeśli uważasz się za człowieka rozsądnego, niczego nowego się nie dowiesz. Jednak jeśli jest inaczej...

8. ~gość
-2

2018-10-05 11:29:41 host: 212.160(...).172.86

"biada tym co wzieli autorytet za prawde zamiast prawde za autorytet" ;) im mniej przyjmiesz informacji z roznych zrodel tym do mniejszych konkluzji dojdziesz ale ty przyjacielu nawet nigdzie nie zmierzasz... ja w przeciwnienstwie do Ciebie rozwazam kazda mozliwosc a o szkodliwosci wielu rzeczy dowiadujemy sie jak jest juz za pozno takze wez pod uwage ze ktos kto nie jest autorytetem akademickim, ktorych sponsoruja korporacje wdrazajace takie technologiczne cuda, moze miec choc troche racji do przekazania. Nie wiem czy wiesz ale idac twoim tokiem rozumowania jestes w bledzie bo nawet w szwecji rzad zakazal stosowania sieci wifi w przedszkolach wlasnie z racji na szkodliwosc fal i tu chodzilo o czestotliwosc 2,4ghz a nie 5 ktora jest nieporownywalnie "gestrza" jezeli chodzi o promieniowanie... wiec zamiast mnie pouczac wez sie poucz

9. Brend
1

2018-10-05 11:39:19

Cóż... czyli jednak rozumnym człowiekiem nie jesteś. Jak wyżej - przynajmniej próbowałem.

10. ~gość
-1

2018-10-05 11:45:34 host: 212.160(...).172.86

bo sie nie zgadzam z takimi lemingami ktorym sie wydaje ze cos jest nie jest prawdziwe bo tak? bo nie pasuje do tego co cale zycie lykal jak pelikan? postaw sobie dzieciaku lozko pod masztem jak swiecie wierzysz ze nie jest to szkodliwe ba moze nawet pomoze Ci sie troche rozwinac bo jeszcze dluga droga przed toba. peace

11. Brend
1

2018-10-05 11:57:41

Ale mi pojechałeś :). W takich sytuacjach zawsze bardzo bawi mnie to, jak to ci "oświeceni" przez filmiki na youtube, tymi lemingami nigdy nie są, ślepo wierząc, w to co mówi człek z ekranu. Różnica między nami jest taka, że ty już wiesz, i wierzysz, i zdania nie zmienisz. I to wszystko nie mając cienia dowodu (no bo gdybyś miał to pewnie byś podał, prawda? ale zaraz, podałbyś pewnie kolejne bezwartościowe, niemerytoryczne śmieci... tak, nie wszyscy rozumieją co to jest metoda naukowa i dlaczego to akurat jej a nie gostkom na jutubie i internetach można zaufać). Ja jestem gotów zmienić zdanie jeśli ktoś poda rzetelne dowody i generalnie zauważam, kiedy ktoś odwołuje się do uczuć i instynktów by mną manipulować, by wyłączyć rozsądne myślenie. A tak co do łóżka pod nadajnikiem - z przyjemnością, jeśli normy promieniowania będą zachowane. Przynajmniej będę miał neta szybszego niż 6mbit neostrady na 25letnim miedzianym drucie. Peace.

12. ~gość
-2

2018-10-05 12:03:53 host: 212.160(...).172.86

kolego ile masz lat? widze ze jeszcze nie doszedles do tego jak funkcjonuje ta planeta szkoda tez ze nie masz swojej inteligencji by rozroznic co jest dobre, dlatego powiezasz ta wiedze ludziom ktorym na twoim zdrowiu nie zalezy.

13. BO2095
1

2018-10-06 12:47:49

Nie jesteś debilem, bo się nie zgadzasz. Jesteś debilem, bo nie trafiają logiczne argumenty, nie masz NIC na poparcie chorych teorii spiskowych, atakujesz ad personam miast ad meritum, bo pytasz o wiek, jakby był wyznacznikiem wiedzy (zwłaszcza tej o nowych technologiach). Staram się nie robić takiego ad personam, ale tutaj trzeba było łopatologicznie wytłumaczyć.

14. orson_dzi
1

2018-10-06 13:55:24

Brend, chyba załapałem, wyjaśnię Ci. Wierząc autorytetom robisz błąd. Bo duże uniwersytety są znane. I duże. Więc mają powiązania z innymi dużymi i znanymi - firmami smażącymi nasze mózgi, które jak widzisz im płącą. Więc ich zdanie się nie liczy. Prawdziwe jest tylko tych niezależnych, anonimowych twórców z YouTube'a. Mścicieli podziemia, którzy próbują nas oświecić, ale jak widzisz jest już za późno. Dodatkowo porównywanie informacji z różnych źródeł jest złe. Im więcej źródeł, tym bardziej głupiejesz. Musisz wybrać jedno, spiąć się i innym nie wierzyć. Im szybciej to zrozumiemy, tym szybciej doktur Zięba zacznie nami sterować z Facebooka :)

15. Brend
0

2018-10-10 15:13:40

orson_dzi - W punkt! Wszyscy są skorumpowani przez korporacje, NWO i reptilian a więc skoro są, to znaczy, że prawda jest dokładnie odwrotna or tego co twierdzą! Konspiracja!!!1!1 :)

75. ~gość
0

2018-10-05 09:55:00 host: 212.160(...).172.86

ja to tu tylko zostawie https://tlp.is/pg48no

Odpowiedz

1. Brend
0

2018-10-05 10:18:51

Tia... wygląda na rzetelne i obiektywne źródło informacji. Masz może coś o płaskiej Ziemi?

74. kubus1973
1

2018-10-04 09:29:58

Chcemy coraz lepszej jakości usług i jak największego zasięgu jednak bez stawiania nowych nadajników będzie to niemożliwe. Narzekamy na słabe zasięgi a nie chcemy rozbudowy. Jedno wyklucza drugie> Musimy zdecydować czy chcemy mieć dostęp do większej ilości usług, szybszego internetu i lepszej jakości, czy zatrzymujemy się w rozwoju na poziomie ery kamienia łupanego!

Odpowiedz

73. ~gość
-2

2018-10-03 07:30:17 host: 89-66-1(...)ello.pl

Autor we wniosku końcowym o jednym zapomina. Terapia szokowa odbije się szerokim echem nie tylko wsrod przeciwników. Tym wogole nie dogodzi bo zapewne jakby im na tydzień odłączyć sygnał na ich obszarze, uzywaliby tych samych wyników badan żeby wykazać że te wyłączone nadajniki mialy wszystkie papiery, pomiary itp. oraz zostaly wylaczone bezprawnie. Chciałbym zobaczyc tez minę autora gdyby okazało się że w okolicach jego domu takich telekomunikacyjnych plaskoziemcow jest sporo i operatorzy wyłączą stacje w promieniu 50km jak on sugeruje. Także prośba do autora i jego zwierzchnika: pomyślcie razem bo co 1.5 głowy to nie jedna i nie wpisujcie takich bzdur.

Odpowiedz

2

2018-10-03 07:53:25

A widzisz, po końcówce widać kim jesteś :) czyli nadajniki Ci szkoda, ale żeby je wyłączyć to nie, bo ludzie na tym stracą? Gdzie tu logika? Ja sobie poradzę bez zasięgu, a wielu osobom otworzyloby to oczy. Wiadomo, że nikt tego nie zrobi, bo przepisy itd. Ale mówimy tu czysto teoretycznie o idealnym świecie, w którym operator mógłby sobie na coś takiego pozwolić. Co jak wiadomo nigdy nie będzie możliwe.

72. ~gość
-3

2018-10-02 17:33:22 host: user-16(...)rnet.pl

Autor artykułu w swoim tekście idealnie pokazał jak społeczeństwo powinno się jego zdaniem podporządkować operatorom telefonii komórkowej. Szczególnie obrazowy jest fragment "Co jeśli edukacja nie pomoże? W takiej sytuacji operatorzy powinni zdecydować się na terapię szokową. Nie chcecie nadajników - nie macie komórek. Całkowite wyłączenie zasięgu na danym obszarze, oczywiście z pominięciem możliwości wykonywania połączeń na numery alarmowe, mogłoby wielu osobom otworzyć oczy. "

Odpowiedz

1. ~gość
2

2018-10-02 23:50:06 host: exit1.c(...)dk

To już jest jakas niedorzeczna teoria spiskowa, ktora wyznaje rowniez pewien profesor spawalnictwa. Nikt nie bedzie niczego wylaczal, po prostu jak ktos tu napisal, jesli WIOS blednie zmierzy poziomy pol stacja zostanie wylaczona i zasieg sam zniknie.

71. ~gość
1

2018-10-01 21:35:07 host: apn-5-6(...)plus.pl

Wziąłem popcorn i czytam. Niezły ubaw. A poważniej, to przestańcie karmić trolli z środowiska przeciwnego budowie stacji bazowych. Oni są wytresowani co pisać. Szkoda prądu i bajtów danych na dyskusję z tymi nieukami. Nic tak trolla nie wkurza jak ignorowanie jego istnienia i nie branie udziału w jego pyskówce. Naprawdę szkoda prądu.

Odpowiedz

1. Brend
0

2018-10-05 11:43:07

Widzisz, problem jest w tym, że bardzo upraszczasz sytuację. Owszem, trolle się zdarzają, ale wierz mi lub nie - jest to rzadkość. Ogromna większość tych ludzi w to naprawdę wierzy.

70. ~gość
1

2018-10-01 01:15:46 host: user-5-(...)rnet.pl

Niestety, ale komentarze przeciwników nadajników są łudząco podobne do tych od szczepionek. Śmieciowa argumentacja, śmieciowych środowisk, zaprzańców naukowych, w dodatku naiwnych, jak klienci Amber Gold. Brakuje tylko, żeby byli zwolennikami "młodej Ziemi" oraz "płaskiej Ziemi".

Odpowiedz

1. Brend
0

2018-10-05 10:30:53

Nawet jeśli nie są to ci sami ludzie (a w części na pewno są), to są to ludzie którzy: 1. Nie umieją oceniać wiarygodności źródeł z których czerpią informację 2. Zamykają się w bańkach informacyjnych z ludźmi również wyznającymi takie poglądy (tak, wyznanie to dobre określenie w tym wypadku) 3. Stają się wobec powyższego ofiarami efektu potwierdzenia (wszyscy w moim otoczeniu myślą tak samo, to znaczy że mamy rację a inni nie, na co nam tam dowody!). Innymi słowy tradycyjna kombinacja teorii spiskowych w połączeniu ze specyfiką świata post-prawdy i mediów społecznościowych... Smutne to ale niestety w najbliższym czasie będzie jeszcze gorzej, gdyż takie ruchy bardzo szybko się rozrastają. Sam musiałem matce kilka dni tłumaczyć, że biały proszek produkcji PRC, który kupiła na allegro jako "lewoskrętną witaminę-C" nie jest lekiem na wszystko jak pewien stary oszust w Internetach prawi.

69. ~gość
1

2018-09-29 21:12:42 host: user-18(...)rnet.pl

Polecam w celach rozrywkowych materiał na youtube "ZŁOWROGA TECHNOLOGIA 5G A SAMORZĄD – OSTATNIA LINIA OBRONY" od 7:30 zaczyna sie rozrywka. Pie#dolenie , wymyślanie .

Odpowiedz

67. ~gość
-2

2018-09-29 19:45:01 host: public-(...)rtel.pl

Dobrze, że nie pozwalają telekom robić, co im się podoba. Myślą, że jak dysponują miliardami, to mogą nie liczyc się że społeczeństwem. O nie, tak nie będzie, telekomy tak samo podlegają prawu, jak każdy obywatel.

Odpowiedz

1. ~gość
3

2018-09-29 20:56:52 host: 77.111.(...).9

Dokładnie. Podlegają prawu i zgodnie z prawem mogą stawiać stacje w większości miejsc kraju. Bezprawiem jest wydawanie odmownej decyzji przez włodarzy (wójta/burmistrza/prezydenta) jedynie ze względu na sprzeciw mieszkańców. Sprzeciw sąsiadów nie ma nic do rzeczy i takie jest prawo.

2. ~gość
1

2018-09-29 21:27:33 host: mrkrabs(...)4us.net

Mam nadzieje ze juz zakladacie telefony stacjonarne. Lepiej sie pospieszcie, chyba ze nigdzie nie dzwonicie...

3. ~gość
-1

2018-09-29 22:35:53 host: public-(...)rtel.pl

Z telefonu stacjonarnego nigdy nie zrezygnowałem więc nie muszę zakładać.

4. ~gość
0

2018-10-03 07:34:49 host: 89-66-1(...)ello.pl

Spokojnie, bez nerwów. Na telefon stacjonarny na pewno jest w większości lokalizacji brak możliwości technicznych :)

2018-09-29 17:03:59

Powtarzam. Dyskursu z osobami od krucjaty z PEM nie ma. Twierdzenie, ze nalezy ich edukowac to naiwna mrzonka. To sa osoby, w mniejszym czy wiekszym stopniu, z tego samego grona co kreacjonisci lub piewcy inteligentnego projektu. Mozna jedynie stosowac wobec nich ostracyzm. Wczesniej czy pozniej i tak, zgodnie z Darwinem, oni i ich progenitura wymrze jako Ci, ktorzy nie dostosowali sie do zmian w procesie ewolucji.

Odpowiedz

1. Pabloeq
1

2018-09-29 17:09:30

Pułkowniku Mortimer, ma Pan rację, edukacja ciemnoty nawiedzonej ciemnoty mija się z celem, oni i tak wiedzą lepiej, co tam nauka. Największe ich kompromoitacje o jakich czytałem to protesty przeciwko gołym masztom (jeszcze w budowie) bez zawieszonych ipodłączonych jakichkolwiek anten, a już okolicznych oszołomów zaczęły boleć głowy..... To wszystko o nich wyjaśnia. Tylko nie wolno pozwolić ciemnocie na hamowanie rozwoju telekomunikacji bo szkodzą nie tylko sobie (sami chętnie używają telefonów) ale też innym którzy nie mogą skorzystać z sieci bo lokalna ciemnota nie dopuściła do budowy stacji....

2. ~gość
-3

2018-09-29 19:59:17 host: public-(...)rtel.pl

Jaki z Ciebie pułkownik, kiedy nawet nie wiesz, jaki skrot się stosuje w pisowni od tego stopnia. Dostałeś pewnie kategorie D i wojsko widziałeś tylko w tv. Twoje mądrości można w buty wsadzić.

3. ~gość
0

2018-10-01 01:18:07 host: user-5-(...)rnet.pl

To są te, śmieciowe środowiska. Wiara w "płaską Ziemię", "młodą Ziemię", "zamach smoleński" oraz duże zyski z Amber Gold