Wyniki Multimedia Polska w 2Q2012

Choć w II kwartale przychody Grupy Multimedia Polska wzrosły o prawie 10% do 169,5 mln zł, to zysk netto spadł aż o 28% do 10,9 mln zł.

Redakcja Telepolis
9
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Wyniki Multimedia Polska w 2Q2012

Choć w II kwartale przychody Grupy Multimedia Polska wzrosły o prawie 10% do 169,5 mln zł, to zysk netto spadł aż o 28% do 10,9 mln zł.

W całym I półroczu Grupa zanotowała wzrost przychodów o 9,6% do 332,5 mln zł i spadek zysku netto o 16,3% do 29,6 mln zł.

30. czerwca Grupa posiadała łącznie 1.683.739 RGU (ang. Revenue Generation Unit, czyli jednostek generowania przychodu), z czego 863.576 stanowiły RGU telewizji kablowej (w tym 12.597 to RGU IPTV a 230.317 to RGU telewizji cyfrowej DTV), 453.612 RGU szerokopasmowego dostępu do Internetu, 251.869 RGU usług telefonii, 89.637 RGU programów Premium, 24.460 stanowiły pośrednie usługi głosowe, a 585 aparaty wrzutowe.

Na dzień 30 czerwca 2012 r. Grupa posiadała ponad 385.400 abonentów, którzy korzystali z więcej niż jednej usługi, w tym około 113.250 abonentów pakietu triple play.

W I półroczu Grupa odnotowała wzrost RGU netto (po uwzględnieniu utraty klientów) w łącznej ilości 237.212, w tym:
121.451 RGU telewizji kablowej (w tym wzrost ilości RGU analogowej telewizji kablowej o 47.778, RGU telewizji cyfrowej w technologii IPTV o 2.499 i DTV o 71.174),
74.019 RGU szerokopasmowego dostępu do Internetu,
11.868 RGU usług telefonii (w tym wzrost o 14.080 RGU w technologii VoIP po sieciach kablowych oraz spadek o 2.212 RGU w sieciach PSTN),
36.324 RGU programów Premium,
-6.419 spadek RGU pośrednich usług głosowych.
- 31 spadek ilości aparatów wrzutowych.

30. czerwca Grupa posiadała 37.001 RGU mobilnego Internetu (MobilNet), działającego w oparciu o sieć P4, oraz 97 RGU mobilnego głosu (MobilFon).

Wskaźnik utraty klientów (ang. churn), definiowany jako stosunek liczby odłączeń odnotowanych na danej usłudze do liczby jednostek generowania przychodu (RGU) na początek danego okresu, wyniósł w I półroczu 6,9% (1,15% średniomiesięcznie) w stosunku do 5,5% w I półroczu 2011 roku (0,91% średniomiesięcznie).

Wskaźnik ilości usług (RGU) na jednego abonenta zwiększył się z poziomu 1,99 na koniec I półrocza 2011 roku do 2,08 na koniec I półrocza 2012 roku. Średni miesięczny przychód na jednego abonenta (ARPU/HC) w I półroczu wyniósł 69,38 zł i wzrósł w stosunku do I półrocza 2011 roku o 1,7%.

Dalsza część tekstu pod wideo