Wyciekają dane klientów Virgin Mobile
Dzisiejszy pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia nie dla każdego okazał się miły. Virgin Mobile rozsyła wiadomości SMS z informacją o wycieku danych swoich klientów.

Dwie godziny temu niektórzy klienci operatora Virgin Mobile otrzymali wiadomość o treści Virgin Mobile informuje, ze doszło do nieuprawnionego dostępu do systemów spółki i ujawnienia danych części klientów, w tym Pana/Pani imienia i nazwiska, numeru PESEL lub numer dokumentu tożsamości. Prosimy uważać na próby wyłudzenia danych. Podjęliśmy działania zabezpieczające, więcej informacji wkrótce.



Później Virgin Mobile doprecyzował, że opisany wyżej incydent jest wynikiem zaplanowanego i umyślnego ataku hackerskiego z wykorzystaniem „złośliwego oprogramowania” oraz, że atak dotyczy wyłącznie części bazy danych abonentów pre-paid ( karta ) naszej spółki oraz, że dane abonentów spółki są bezpieczne.
Powiadomiona została już policja, prokuratura oraz zgodnie z RODO poinformowano organ nadzoru.
Na stronie sieci pojawił się specjalny komunikat informujący o wycieku danych.