Apple chce, żeby ścieżka rowerowa w Niemczech miała inne logo

18 maja bieżącego roku ma się odbyć w Niemczech otwarcie 70-kilometrowej ścieżki rowerowej nad rzeką Rhein-Sieg-Kreis. Apple stwierdził, że logo ścieżki jest za bardzo podobne do jego własnego i zażądał zaprzestania korzystania z niego.

Marian Szutiak (msnet)
22
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Apple chce, żeby ścieżka rowerowa w Niemczech miała inne logo

Apple dba o posiadane przez siebie znaki towarowe oraz handlowe i od czasu do czasu wytacza ciężkie działa w postaci prawników i pozwów sądowych przeciwko podmiotom, które - zdaniem amerykańskiego giganta - naruszają jego dobro materialne. Ofiarą takiego działania może się stać jabłkowa ścieżka rowerowa w Niemczech, która ma zostać otwarta 18 maja bieżącego roku przez związek turystyczny Rhein-Voreifel.

Dalsza część tekstu pod wideo

Główną atrakcją nowej ścieżki rowerowej mają być malownicze krajobrazy, a także ogrody warzywne i sady znajdujące się po drodze - stąd nazwa Apfelroute. Do projektu, który jest finansowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, zastrzeżenia ma firma Apple. Amerykański gigant twierdzi, że logo ścieżki rowerowej jest zbyt podobne do jego własnego.

Co ciekawe, logo zostało już zatwierdzone przez Niemiecki Urząd ds. Patentów i Znaków Towarowych (GPTO) i jest obecnie używane na ścieżce rowerowej. Prawnicy reprezentujący firmę Apple sprzeciwili się decyzji GPTO i wysłali list do Rhine-Voreifel z żądaniem zaprzestania jego używania. Zgodnie z jego treścią, owoc na logo Apfelroute wygląda, jakby było nadgryzione z tej samej strony, co jabłko w logo Apple'a, podobny jest też zielony listek.

Apple chce, żeby ścieżka rowerowa w Niemczech miała inne logo

A jak Wy uważacie - czy logo Apfelroute jest zbyt podobne do nadgryzionego jabłka Apple'a?