Vectra podwyższa ceny internetu – można rozwiązać umowę

Vectra zapowiada podwyżki, a na fakturach wystawianych od kwietnia pojawią się już nowe stawki. Operator tłumaczy się inwestycjami, inflacją, rosnącymi kosztami. Klienci, których to nie przekonuje, mogą rozwiązać umowę. 

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
33
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Vectra podwyższa ceny internetu – można rozwiązać umowę

Klienci korzystający z internetu dostarczanego przez operatora Vectra nie mieli dziś najlepszego dnia – z powodu awarii wielu z nich pozbawionych zostało dostępu do sieci. Jednak to nie koniec ich zmartwień. Vectra zapowiada podwyżki

Dalsza część tekstu pod wideo

Jak poinformował nas jeden z Czytelników, Vectra rozsyła do swoich klientów informację o zbliżających się podwyżkach. Nowe stawki pojawią się na fakturach wystawianych po 1 kwietnia 2022 roku. W piśmie mowa jest o zwiększeniu kwoty za miesięczny abonament za usługę dostępu do internetu o 7 zł, jednak nie jest jasne, czy dotyczy to wszystkich wariantów usługi.

Pewne jest tylko, że zapowiadana podwyżka dotyczy umów zawieranych na czas nieokreślony i dodatkowo po okresie zastrzeżonym. Oznacza to, że część klientów podwyżki na razie mogą ominąć. Ci, którzy jednak otrzymali podobne pismo, mogą wypowiedzieć umowę do 31 marca.

Vectra podwyższa ceny internetu – można rozwiązać umowę

Przesłaliśmy do Vectry prośbę o dodatkowe informacje. Zapytaliśmy, jakiej części klientów dotyczy ta zmiana oraz co najważniejsze, czy podobne podwyżki czekają też klientów w okresie zastrzeżonym umowy. Gdy otrzymamy odpowiedź, uaktualnimy artykuł.

Dlaczego Vectra podwyższa stawki za internet?

Vectra ma na uzasadnienie planowanych podwyżek argumenty znane już z podobnych tłumaczeń innych operatorów. Firma wskazuje na inwestycje w nowocześniejsze i wydajniejsze technologie, do zmiany cen zmusza ją także inflacja, wzrost cen energii, wynagrodzeń, obciążeń społeczno-podatkowych, nabywanych usług oraz materiałów i urządzeń technicznych.  

Vectra zwraca też uwagę, że do domowych sieci podłącza się coraz więcej urządzeń, a to sprawia, że potrzebny jest coraz szybszy, bardziej stabilny i bezpieczny internet. Podwyżka ma zapewnić taki właśnie poziom usług.

Aktualizacja [1.03.2022]:

Otrzymaliśmy odpowiedź z biura prasowego operatora, dotyczącą liczby klientów objętych zmianą opłat i ewentualnych planów objęcia podwyżkami klientów w okresie zastrzeżonym umowy:

Informację o zmianach otrzymuje tylko grupa klientów, którzy posiadają umowy na czas nieokreślony po upływie okresu zobowiązania. Na obecną chwilę nie planujemy podwyżek dla klientów w okresie trwania umowy.

- przekazała TELEPOLIS.PL Justyna Grzelak, koordynatorka ds. PR Vectra S.A.