Vectra podwyższa ceny internetu – można rozwiązać umowę
Vectra zapowiada podwyżki, a na fakturach wystawianych od kwietnia pojawią się już nowe stawki. Operator tłumaczy się inwestycjami, inflacją, rosnącymi kosztami. Klienci, których to nie przekonuje, mogą rozwiązać umowę.

Klienci korzystający z internetu dostarczanego przez operatora Vectra nie mieli dziś najlepszego dnia – z powodu awarii wielu z nich pozbawionych zostało dostępu do sieci. Jednak to nie koniec ich zmartwień. Vectra zapowiada podwyżki.



Jak poinformował nas jeden z Czytelników, Vectra rozsyła do swoich klientów informację o zbliżających się podwyżkach. Nowe stawki pojawią się na fakturach wystawianych po 1 kwietnia 2022 roku. W piśmie mowa jest o zwiększeniu kwoty za miesięczny abonament za usługę dostępu do internetu o 7 zł, jednak nie jest jasne, czy dotyczy to wszystkich wariantów usługi.
Pewne jest tylko, że zapowiadana podwyżka dotyczy umów zawieranych na czas nieokreślony i dodatkowo po okresie zastrzeżonym. Oznacza to, że część klientów podwyżki na razie mogą ominąć. Ci, którzy jednak otrzymali podobne pismo, mogą wypowiedzieć umowę do 31 marca.
Przesłaliśmy do Vectry prośbę o dodatkowe informacje. Zapytaliśmy, jakiej części klientów dotyczy ta zmiana oraz co najważniejsze, czy podobne podwyżki czekają też klientów w okresie zastrzeżonym umowy. Gdy otrzymamy odpowiedź, uaktualnimy artykuł.
Dlaczego Vectra podwyższa stawki za internet?
Vectra ma na uzasadnienie planowanych podwyżek argumenty znane już z podobnych tłumaczeń innych operatorów. Firma wskazuje na inwestycje w nowocześniejsze i wydajniejsze technologie, do zmiany cen zmusza ją także inflacja, wzrost cen energii, wynagrodzeń, obciążeń społeczno-podatkowych, nabywanych usług oraz materiałów i urządzeń technicznych.
Vectra zwraca też uwagę, że do domowych sieci podłącza się coraz więcej urządzeń, a to sprawia, że potrzebny jest coraz szybszy, bardziej stabilny i bezpieczny internet. Podwyżka ma zapewnić taki właśnie poziom usług.
Zobacz: Vectra, UPC, Plus, Orange, Play i Netia - awarie usług w całej Polsce?
Zobacz: Vectra prezentuje aplikację TV Smart GO i wyłącza TV Online
Aktualizacja [1.03.2022]:
Otrzymaliśmy odpowiedź z biura prasowego operatora, dotyczącą liczby klientów objętych zmianą opłat i ewentualnych planów objęcia podwyżkami klientów w okresie zastrzeżonym umowy:
Informację o zmianach otrzymuje tylko grupa klientów, którzy posiadają umowy na czas nieokreślony po upływie okresu zobowiązania. Na obecną chwilę nie planujemy podwyżek dla klientów w okresie trwania umowy.
- przekazała TELEPOLIS.PL Justyna Grzelak, koordynatorka ds. PR Vectra S.A.