UOKiK sprawdza usługę "Pakiety internetowe TP"
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w sprawie naruszania interesów konsumentów związane ze świadczoną przez TPSA usługą "Pakiety internetowe TP" - poinformowało w czwartkowym komunikacie biuro prasowe UOKiK.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
wszczął postępowanie w sprawie naruszania interesów konsumentów
związane ze świadczoną przez TPSA usługą "Pakiety internetowe TP" -
poinformowało w czwartkowym komunikacie biuro prasowe UOKiK.
"Wątpliwości UOKiK wzbudza fakt, że TP SA nie informuje
konsumentów o zakresie wykorzystania przysługującego im limitu
dostępu do Internetu, ani też jego wyczerpaniu" - napisano w
komunikacie.
W opinii urzędu, efektem tych działań jest nieświadome
przekraczanie przez część abonentów przyznanych im limitów, co
wiąże się z wyższymi opłatami za korzystanie z Internetu. Z kolei
abonenci obawiający się przekroczenia limitów nie wykorzystują
wszystkich opłaconych połączeń.
UOKiK zapowiada, że jeśli po przeprowadzeniu postępowania uzna,
że praktyka ta narusza zbiorowe interesy konsumentów wyda decyzję
nakazującą jej zaniechania.
Postępowanie powinno zakończyć się w ciągu 2 miesięcy.
UOKiK poinformował, że prezes urzędu może nałożyć na
przedsiębiorcę karę do wysokości do 1 tys. euro za każdy dzień
zwłoki w wykonaniu decyzji.