UKE podsumowuje stopień realizacji Strategii Regulacyjnej

Na początku kwietnia Prezes UKE przedstawił Strategię Regulacyjną dla polskiego rynku telekomunikacyjnego na lata 2008-2010. Teraz podsumowuje stopień realizacji założonych celów.

Redakcja Telepolis
6
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
UKE podsumowuje stopień realizacji Strategii Regulacyjnej

Na początku kwietnia Prezes UKE przedstawił Strategię Regulacyjną dla polskiego rynku telekomunikacyjnego na lata 2008-2010. Teraz podsumowuje stopień realizacji założonych celów.

Główny cel strategii został określony jako wzrost dostępności usług telekomunikacyjnych dla społeczeństwa i zwiększenie ich wykorzystania. Realizacja powyżej zdefiniowanego, nadrzędnego, a zarazem podstawowego celu, jest prowadzona w obrębie sześciu głównych zadań, wokół których koncentrują się działania Prezesa UKE w okresie 2008 - 2010.

Główne cele strategiczne i przypisane im działania
Cel 1. Stymulowanie konkurencyjności
Cel 2. Ochrona konsumenta
Cel 3. Rozwój nowych produktów i technologii
Cel 4. Obniżenie cen
Cel 5. Wzrost fizycznej dostępności usług poprzez stymulowanie inwestycji w infrastrukturę
Cel 6. Promocja Polski jako kraju przyjaznego inwestycjom

Tabela poniżej przedstawia, w jaki sposób poszczególne cele strategiczne będą realizowane w wyniku zaplanowanych działań.

Dalsza część tekstu pod wideo
DziałaniaCel 1Cel 2Cel 3Cel 4Cel 5Cel 6
D1. Podniesienie dostępności usługi powszechnej


x x
D2. Podniesienie dostępności szerokopasmowego Internetu oraz nowych usług i pakietów usługowych x
x x x
D3. Podniesienie dostępności usług komórkowych poprzez redukcję cen na rynku telefonii komórkowej


x

D4. Podniesienie dostępności konkurencyjnych ofert poprzez usuwanie barier i redukcja kosztów zmiany dostawcy usług telekomunikacyjnych x x
x

D5. Podniesienie dostępności nowych usług poprzez maksymalizację wykorzystania częstotliwości x
x x x
D6. Podnoszenie jakości świadczonych usług i ochrona konsumentów na rynkach telefonii komórkowej, stacjonarnej oraz dostępu do Internetu x x
x

D7. Podnoszenie świadomości klientów i edukacja w zakresie dostępnych produktów i przysługujących im praw x x



D8. Poprawa przejrzystości i zgodności z prawem ofert na usługi telekomunikacyjne
x



D9. Działania mające na celu pozyskanie inwestorów na polski rynek telekomunikacyjny oraz działania wspierające inwestycje telekomunikacyjne i likwidujące bariery inwestycyjne x x

x x
Pokaż więcej