Szef strategii Polkomtela szerzej o wizji firmy
Jak mówi Wojciech Muszyński, dyrektor departamentu strategii w Polkomtelu w wywiadzie dla Gazety Prawnej, telekom zakłada, że w tym roku penetracja rynku wyniesie około 111% (42,3 mln kart SIM), a w 2011 roku około 140% (około 53 mln sztuk SIM).
Jak mówi Wojciech Muszyński, dyrektor departamentu strategii w Polkomtelu w wywiadzie dla Gazety Prawnej, telekom zakłada, że w tym roku penetracja rynku wyniesie około 111% (42,3 mln kart SIM), a w 2011 roku około 140% (około 53 mln sztuk SIM).
Polkomtel swoją strategię na lata 2008-2012 oficjalnie przedstawił wczoraj, o czym szerzej pisaliśmy w tej wiadomości.
Za cztery lata spółka chce mieć ponad 9 mld zł przychodów i od 31,5% do 32,5% udziału w rynku kart SIM i zakłada, że Play i operatorzy alternatywni będą mieli 10% rynku (w tych założeniach nie uwzględniono na razie CenterNetu i Mobylandu).
Zdaniem Muszyńskiego, za około dwa lata zakończy się spadek średnich przychodów od klienta, a późniejszy wzrost ARPU zależeć będzie głównie od nowych źródeł przychodów, np. z mobilnej reklamy i płatności mobilnych. Polkomtel zakłada, że 30% wzrostu jego przychodów będzie pochodziło z takich usług, jak m.in. lokalizacyjne, transmisja danych (w tym związana z usługami multimedialnymi), systemy ochrony i alarmowe wykorzystujące karty SIM. Oznacza to, że firma musi inwestować w sieć, by zapewnić odpowiednią przepustowość oraz jakość usług. Według zapewnień Muszyńskiego, roczny poziom inwestycji w kolejnych latach utrzyma się na dotychczasowym poziomie 1 mld zł.
W ocenie Polkomtela, niewiadomą jest też popyt klientów na usługi konwergentne, czyli wspólne dla sieci komórkowych i stacjonarnych. Na razie będzie się przyglądał rozwojowi rynku.