Światowy rynek telefonów komórkowych w 2008 roku
Światowy rynek telefonów komórkowych odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 4,9% względem 2007 roku. Czwarty kwartał 2008 roku miał najmniejszy wskaźnik wzrostu od 2001 roku - sprzedano o 10,5% mniej telefonów niż w porównywalnym okresie 2007 roku.
Światowy rynek telefonów komórkowych odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 4,9% względem 2007 roku. Czwarty kwartał 2008 roku miał najmniejszy wskaźnik wzrostu od 2001 roku - sprzedano o 10,5% mniej telefonów niż w porównywalnym okresie 2007 roku.
W 2008 roku sprzedano 1,178 miliarda telefonów. Prognozy dotyczące dwucyfrowego wzrostu w 2008 roku nie sprawdziły się. W czwartym kwartale 2008 roku Motorola odnotowała spadek na poziomie 54%, Sony Ericsson 24%, a Nokia 15% względem 4Q2007 i po raz pierwszy sprzedano mniej telefonów niż w trzecim kwartale. W 2009 roku spodziewać należy się zwiększonej kontroli kosztów przez producentów i osłabionej dynamiki wzrostu. Według danych Strategy Analytics, w 2009 roku rynek może zmniejszyć się o 9%, a powrotu do dodatniej dynamiki wzrostu spodziewać można się dopiero w 2010 roku.
Sprzedaż (mln sztuk) |
4Q07 |
2007 |
4Q08 |
2008 |
Nokia |
133,5 |
437,1 |
113,1 |
468,4 |
Samsung |
46,3 |
161,1 |
52,8 |
196,6 |
LG |
23,7 |
80,5 |
25,7 |
100,8 |
Motorola |
40,9 |
159,0 |
19,0 |
99,9 |
Sony Ericsson |
30,8 |
103,4 |
24,2 |
96,6 |
Inni |
53,9 |
181,5 |
59,8 |
215,8 |
Razem |
329,1 |
1122,6 |
294,6 |
1178,1 |
Procentowy udział w rynku |
4Q07 |
2007 |
4Q08 |
2008 |
Nokia |
40,6% |
38,9% |
38,4% |
39,8% |
Samsung |
14,1% |
14,4% |
17,9% |
16,7% |
LG |
7,2% |
7,2% |
8,7% |
8,6% |
Motorola |
12,4% |
14,2% |
6,4% |
8,5% |
Sony Ericsson |
9,4% |
9,2% |
8,2% |
8,2% |
Inni |
16,4% |
16,2% |
20,3% |
18,3% |
Wzrost rok do roku |
12,3% |
12,0% |
-10,5% |
4,9% |