Światowy rynek telefonów komórkowych w 2008 roku

Światowy rynek telefonów komórkowych odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 4,9% względem 2007 roku. Czwarty kwartał 2008 roku miał najmniejszy wskaźnik wzrostu od 2001 roku - sprzedano o 10,5% mniej telefonów niż w porównywalnym okresie 2007 roku.

Lech Okoń (LuiN)
5
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Światowy rynek telefonów komórkowych w 2008 roku

Światowy rynek telefonów komórkowych odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 4,9% względem 2007 roku. Czwarty kwartał 2008 roku miał najmniejszy wskaźnik wzrostu od 2001 roku - sprzedano o 10,5% mniej telefonów niż w porównywalnym okresie 2007 roku.

W 2008 roku sprzedano 1,178 miliarda telefonów. Prognozy dotyczące dwucyfrowego wzrostu w 2008 roku nie sprawdziły się. W czwartym kwartale 2008 roku Motorola odnotowała spadek na poziomie 54%, Sony Ericsson 24%, a Nokia 15% względem 4Q2007 i po raz pierwszy sprzedano mniej telefonów niż w trzecim kwartale. W 2009 roku spodziewać należy się zwiększonej kontroli kosztów przez producentów i osłabionej dynamiki wzrostu. Według danych Strategy Analytics, w 2009 roku rynek może zmniejszyć się o 9%, a powrotu do dodatniej dynamiki wzrostu spodziewać można się dopiero w 2010 roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sprzedaż (mln sztuk)

4Q07

2007

4Q08

2008

Nokia

133,5

437,1

113,1

468,4

Samsung

46,3

161,1

52,8

196,6

LG

23,7

80,5

25,7

100,8

Motorola

40,9

159,0

19,0

99,9

Sony Ericsson

30,8

103,4

24,2

96,6

Inni

53,9

181,5

59,8

215,8

Razem

329,1

1122,6

294,6

1178,1

Pokaż więcej






Procentowy udział w rynku

4Q07

2007

4Q08

2008

Nokia

40,6%

38,9%

38,4%

39,8%

Samsung

14,1%

14,4%

17,9%

16,7%

LG

7,2%

7,2%

8,7%

8,6%

Motorola

12,4%

14,2%

6,4%

8,5%

Sony Ericsson

9,4%

9,2%

8,2%

8,2%

Inni

16,4%

16,2%

20,3%

18,3%

Wzrost rok do roku

12,3%

12,0%

-10,5%

4,9%

Pokaż więcej