HMD Global przyznaje, że nazewnictwo telefonów marki Nokia może być mylące
HMD Global, fińska firma odpowiedzialna za telefony marki Nokia, każdego roku wypuszcza na rynek kilkanaście nowych urządzeń ze wszystkich półek cenowych. Im więcej ich trafia do sprzedaży, tym trudniejsze staje się panowanie nad ich nazewnictwem.

Jeśli jakaś firma nie stosuje jednego schematu nazewnictwa dla produkowanych przez siebie urządzeń, może to spowodować dezorientację wśród potencjalnych klientów. Tak się dzieje między innymi w HMD Global, odpowiedzialnej za wypuszczanie na rynek telefonów i smartfonów marki Nokia. Na przykład Nokia 8 była smartfonem flagowym, a tymczasem Nokia 8.1 to urządzenie ze średniej półki cenowej. Podobnie jest z Nokią 3 i Nokią 3.1, które również znacznie różnią się od siebie, chociaż oznaczenia mogłyby sugerować, że "3.1" to następca "3".
Zobacz: Test telefonu Nokia 8
Zobacz: Nokia 8.1 - test smartfonu udanego praktycznie pod każdym względem



O problemie z nazwami kolejnych urządzeń marki Nokia wie firma HMD Global i przyznaje, że nie zrobiła wszystkiego, by temu zapobiec.
- Jesteśmy to winni naszym konsumentom - i ogólnie wszystkim - by upewnić się, że [nazewnictwo produktów - przyp. red.] jest jasne. Jeśli nie wyjaśniliśmy tego wyraźnie, a zgadzam się, że tego nie zrobiliśmy, to jest to coś, nad czym musimy popracować.
- powiedział przedstawiciel HMD Global
HMD Global jest zdeterminowany, by rozwiązać problem z nazwami swoich smartfonów. Firma dąży do tego, by w przyszłości nie było żadnych wątpliwości co do czego, do jakiego segmentu należy dany produkt. Oby się to udało.