Spray zainwestuje 100 mln zł w infrastrukturę
Spray, który świadczy usługi telekomunikacyjne, planuje w latach 2008-2009 zainwestować w infrastrukturę 100 mln zł. Spółka, dzięki zwiększeniu liczby mieszkań będących w zasięgu jej sieci oraz atrakcyjnej ofercie m.in HDTV, chce w 2009 roku mieć 100 tys. abonentów.
Spray, który świadczy usługi telekomunikacyjne, planuje w latach 2008-2009 zainwestować w infrastrukturę 100 mln zł. Spółka, dzięki zwiększeniu liczby mieszkań będących w zasięgu jej sieci oraz atrakcyjnej ofercie m.in HDTV, chce w 2009 roku mieć 100 tys. abonentów (obecnie ma 20 tys.).
W latach 2008-2009 planujemy wydać na inwestycje około 100 mln zł. Przeznaczymy je m.in na dalszą budowę sieci dostępowej, rozwój technologii. Wydatki na inwestycje sfinansujemy środkami własnymi, niedużą emisją akcji, kredytem i leasingiem - powiedział na konferencji prasowej Bogdan Paszkowski, prezes zarządu. -Liczymy, że w ciągu dwóch lat liczba mieszkań będących w zasięgu naszych sieci zwiększy się do 450 tys. z 250 tys. obecnie. Chcemy, aby liczba abonentów wzrosła w tym czasie do 100 tys.
Poza rozbudową sieci Spray, który oferuje telewizję, internet i telefon, wprowadza nowe usługi. Od grudnia spółka udostępni swoim abonentom telewizję cyfrową i telewizję wysokiej rozdzielczości (HDTV). Do końca I kwartału 2008 roku wszyscy klienci Spraya będą mieli też dostęp do szybkiej transmisji danych (1 GB do budynku). Pod koniec przyszłego roku planowane jest także uruchomienie usługi video na żądanie (VoD).
W 2008 roku Spray planuje także przejąć za kilka mln zł mały podmiot działający w dużym mieście na południu Polski i rozpocząć tam działalność. Firma dzięki nowym klientom chce poprawić ARPU oraz rentowność firmy.
Obecnie średni przychód z abonenta wynosi około 60 zł. Chcemy, aby na koniec przyszłego roku było to 80-100 zł - powiedział prezes. Oczekuję też, że w 2008 roku nasza rentowność wzrośnie o 4-5 proc..
Po trzech kwartałach 2007 roku przychody ze sprzedaży Spraya wyniosły 10,1 mln zł, a zysk netto 1,14 mln zł.