Ponad 25% użytkowników klika w reklamy mobilne
Ponad jedna czwarta użytkowników korzystających z Internetu mobilnego klika w wyświetlane na ekranach ich telefonów reklamy - wynika z danych przedstawionych przez firmę badawczą ABI Research.
Ponad jedna czwarta użytkowników korzystających z Internetu mobilnego klika w wyświetlane na ekranach ich telefonów reklamy - wynika z danych przedstawionych przez firmę badawczą ABI Research.
W lutym 2010 roku 27% osób korzystających z Internetu na swoich telefonach kliknęło w reklamę graficzną lub tekstową. Wynik ten jest o 6 pkt proc. lepszy niż w grudniu 2008 roku, kiedy przeprowadzono podobne badanie.
28% wszystkich użytkowników telefonów komórkowych łączy się codziennie z Internetem za ich pomocą. Jest to aż o 12 pkt proc. więcej niż w grudniu 2008 roku. 45% (+9 pkt proc.) pytanych akceptuje różnego rodzaju rabaty przydzielane im tą drogą.
Mimo to, ponad 3/4 pytanych (76%, +5 pkt proc.) stwierdziło, że nie robią zakupów z wykorzystaniem telefonów komórkowych. Główną przyczyną tego jest obawa o bezpieczeństwo transakcji zrealizowanych tą drogą.
Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1003 amerykańskich respondentów. Wykorzystano w tym celu zarówno kanał SMS-owy, jak i internetowy.