Orange zmienia cenniki. W ofertach mobilnych pojawi się nowa usługa

W październiku Orange wprowadzi zmiany w cennikach swoich usług mobilnych. Dotyczą one nowej funkcji, która pozwala przesyłać tekst w czasie rzeczywistym podczas rozmowy głosowej lub wideo.

Marian Szutiak (msnet)
5
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Orange zmienia cenniki. W ofertach mobilnych pojawi się nowa usługa

RTT – więcej dostępności w usługach mobilnych

Od 3 października 2025 roku użytkownicy pomarańczowych ofert mobilnych na abonament zyskają nową możliwość: przesyłanie tekstu w czasie rzeczywistym podczas rozmów telefonicznych i wideo. Zmiana nie wiąże się z dodatkowymi kosztami, ale wymaga spełnienia kilku warunków technicznych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nowość wprowadzana jest zgodnie z ustawą o zapewnianiu dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (tzw. ustawa o dostępności). Celem zawartych tam przepisów jest zwiększenie dostępności komunikacji między innymi dla osób z niepełnosprawnościami.

Jak to działa?

Funkcja RTT (Real-Time Text) pozwala na przesyłanie tekstu w trakcie trwania rozmowy głosowej – bez przerywania połączenia. To rozwiązanie szczególnie pomocne dla osób, które mają problemy ze słuchem lub mową. Może też przydatne również w innych sytuacjach, na przykład gdy hałas w otoczeniu utrudnia komunikację głosową.

Aby skorzystać z tej funkcji:

  • trzeba mieć telefon obsługujący RTT,
  • należy ją aktywować w ustawieniach,
  • trzeba być w zasięgu sieci 4G,
  • odbiorca rozmowy także musi mieć kompatybilne urządzenie i korzystać z sieci wspierającej RTT.

RTT będzie dostępne przy połączeniach na numery komórkowe w Polsce. Funkcja nie obejmuje połączeń specjalnych, infolinii ani połączeń konferencyjnych.

RTT również w połączeniach wideo

Rozwiązanie będzie działać także w rozmowach wideo, jako część tak zwanej pełnej konwersacji (czyli wideo + głos + tekst). Tu również wymagane są odpowiednie urządzenia po obu stronach oraz spełnienie warunków technicznych dla obu rodzajów transmisji – głosu i tekstu.

Czy trzeba coś zrobić?

Jeśli klient akceptuje wprowadzaną zmianę, nie musi podejmować żadnych działań. Nowa funkcja zostanie dodana automatycznie.

Jeśli nie akceptują Państwo powyższych zmian, to do 2 października 2025 r. (włącznie) mogą Państwo rozwiązać umowę, której te zmiany dotyczą. Jeśli rozwiążą Państwo umowę na czas określony przed upływem terminu, na jaki została ona zawarta, możemy naliczyć odszkodowanie.

informuje Orange Polska w komunikacie