Orange drugim największym reklamodawcą

Orange był drugim w Polsce reklamodawcą w radiu, telewizji i prasie pod względem budżetu w 2012 roku - wynika z danych Kantar Media opublikowanych przez Wirtualne Media.

Redakcja Telepolis
19
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Orange drugim największym reklamodawcą

Orange był drugim w Polsce reklamodawcą w radiu, telewizji i prasie pod względem budżetu w 2012 roku - wynika z danych Kantar Media opublikowanych przez Wirtualne Media.

Orange w 2012 roku cennikowo wydał 674,7 mln zł, o ponad 28% więcej niż w 2011 roku. Trzeba jednak pamiętać, że poprzedni rok był czasem rebrandingu (więc reklamy TP stały się reklamami Orange) oraz EURO 2012 ? czyli wydarzeń wpływających na zwiększenie budżetu.

Na czwartm miejscu wśród największych reklamodawców znalazł się T-Mobile, który wydał 437,3 mln zł, o 17% mniej niż w 2011 roku.

Dla porównania, pierwsze miejsce ze zestawieniu zajmuje Aflofarm z wydatkami na poziomie 835 mln zł. Trzeba jednak pamiętać, że Kantar Media podaje wydatki reklamowe przed rabatami, a te mogą sięgać ponad 70%.

Dalsza część tekstu pod wideo