Nike stawia na buty, które nie do końca założysz
Nike rozwija swoją ofertę. Firma nie będzie już sprzedawać tylko butów, odzieży i sprzętów sportowych, a przynajmniej nie w fizycznej formie.

Nike stawia na przyszłość. Amerykańska marka, kojarzona przede wszystkim z odzieżą, butami i sprzętem sportowym, przejmuje RTFKT (czyta się jako artifact). To o tyle ciekawe, że jest to firma, która zajmuje się tworzeniem między innymi wirtualnych butów.
Nike stawia na wirtualne buty
Wyobraźcie sobie, że nie tak dawno RTFKT, czyli marka istniejąca dopiero od 2020 roku, połączyła siły z 18-letnim artystą, znanym jako Fewocious. W ramach tej współpracy wprowadzono do sprzedaży buty NFT o wartości 3000, 5000 oraz 10000 dolarów. Te wyprzedały się w ciągu 7 minut. Aż 600 osób kupiło cyfrowe dobra o łącznej wartości 3,1 mln dolarów. Szaleństwo!



RTFKT is now a part of the NIKE, Inc. family. 🌐👁🗨 pic.twitter.com/5egNk9d8wA
— RTFKT Studios (@RTFKTstudios) December 13, 2021
Nic dziwnego, że taki gigant jak Nike, zainteresował się RTFKT. Przecież jednym z gorętszych tematów ostatnich miesięcy jest Metaverse. Przejęcie marki tworzącej wirtualne buty pozwoli Amerykanom wejść w rynek dóbr cyfrowych, który powinien rozwijać się w zastraszającym tempie. Przecież już wkrótce każdy z nas ma tworzyć swoje awatary, które trzeba będzie ubrać. Czemu nie w buty Nike/RTFKT?
Niestety, nie znamy szczegółów transakcji przejęcia marki RTFKT przez Nike.