mPay ma 150 tys. klientów

mPay ma już ponad 150 tys. zarejestrowanych użytkowników. Spółka m.in. od 1,5 roku bierze udział w działaniach największych operatorów telefonii mobilnej mających na celu komercyjne uruchomienie płatności mobilnych pod znakiem towarowym Płać komórką.

Redakcja Telepolis
14
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
mPay ma 150 tys. klientów

mPay ma już ponad 150 tys. zarejestrowanych użytkowników. Spółka m.in. od 1,5 roku bierze udział w działaniach największych operatorów telefonii mobilnej mających na celu komercyjne uruchomienie płatności mobilnych pod znakiem towarowym Płać komórką.

Płać komórką to system obsługiwany przez platformę systemu mPay, który umożliwia realizowanie płatności telefonem komórkowym m.in. za doładowania kart pre-paid, wnoszenie opłat parkingowych w 8 miastach Polski oraz opłaty za bilety komunikacyjne w Warszawie i Lublinie. Umożliwia także płatności za zakupy w Internecie oraz realizowanie przelewów person-to-person.

Oferowane przez mPay rozwiązania działają obecnie w sieciach 4 głównych operatorów komórkowych w trybie wdzwanianym (IVR), a w sieciach Polkomtel i P4 także w trybie tekstowym (USSD). System mPay od początku jest dostosowany do technologii zbliżeniowej (NFC, ang. Near Field Communication), czyli wykorzystuje przekazywanie informacji pomiędzy telefonem a innym urządzeniem w trybie specjalnego połączenia radiowego.

Płatności NFC testują dwaj operatorzy we współpracy z Samsungiem - Polkomtel z BZ WBK i Visą oraz PTC z Inteligo i MasterCardem.

Dalsza część tekstu pod wideo