Model współpracy dla połączeń na numery 116
116 to bezpłatny ogólnoeuropejski numer dla dzieci i rodziców, którzy znaleźli się w niebezpieczeństwie i chcą szybko wezwać pomoc. Podczas spotkania zorganizowanego przez UKE polscy operatorzy zgodzili się pokrywać we własnym zakresie koszty związane z zaangażowaniem ich sieci w realizację połączeń do grupy numerów 116.
116 to bezpłatny ogólnoeuropejski numer dla dzieci i rodziców, którzy znaleźli się w niebezpieczeństwie i chcą szybko wezwać pomoc. Podczas spotkania zorganizowanego przez UKE polscy operatorzy zgodzili się pokrywać we własnym zakresie koszty związane z zaangażowaniem ich sieci w realizację połączeń do grupy numerów 116.
Na grupę numerów 116 składają się obecnie: 116 000 - numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci, 116 111 - telefon zaufania dla dzieci, 116 123 - telefon wsparcia emocjonalnego. To grupa ogólnoeuropejskich, całodobowych i darmowych linii telefonicznych o charakterze społecznym.
Ich uruchomienie to inicjatywa Komisji Europejskiej, wspierana na terenie Polski przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
W trakcie zorganizowanego wczoraj przez UKE spotkania zarówno przedstawiciele operatorów jak i zaproszeni eksperci zgodnie podkreślali, że nie można traktować usług świadczonych z wykorzystaniem numerów 116xxx jako źródła przychodu. Dlatego operatorzy zgodzili się, że nie będą rozliczali ruchu pojawiającego się na punkcie styku sieci, związanego z realizacją połączeń na numery 116xxx.
Dzięki zgodnej współpracy środowiska telekomunikacyjnego dostęp do numeru 116 dla osób potrzebujących staje się faktem, a Polska będzie jednym z pierwszych krajów, w których ta inicjatywa zacznie funkcjonować.