Microsoft kupuje Bethesdę, wydawcę The Elder Scrolls, Fallouta, Wolfensteina, DOOMa, Quake'a i innych
Bethesda to nazwa, której nie trzeba chyba przedstawiać żadnemu graczowi komputerowemu. Firma ta ma w swoim dorobku takie gry, jak The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein, DOOM czy Quake, a teraz to wszystko kupuje Microsoft.

- Dzisiaj jest wyjątkowy dzień, ponieważ witamy jedno z najbardziej utalentowanych studiów w branży gier na Xbox. Z przyjemnością informujemy, że Microsoft zawarł umowę przejęcia ZeniMax Media, spółki dominującej Bethesda Softworks.
- napisał Phil Spencer, szef działu Xbox na blogu
Zobacz: Xbox Game Pass na PC w formie 3-miesięcznej subskrypcji trafia do sprzedaży
Zobacz: Xbox Series S oraz Xbox Series X zadebiutują 10 listopada. Znamy oficjalne ceny obu konsol


Bethesda to grupa utalentowanych 2300 osób na całym świecie, które tworzą jedne z najbardziej kreatywnych studiów w branży gier. Są wśród nich:
- Bethesda Softworks,
- Bethesda Game Studios,
- id Software,
- ZeniMax Online Studios,
- Arkane,
- MachineGames,
- Tango Gameworks,
- Alpha Dog,
- Roundhouse Studios.
Zespoły te odpowiadają za takie serie gier, jak The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein, DOOM, Dishonored, Prey, Quake, Starfield i wiele innych. Microsoft zapłacił za to wszystko 7,5 mld dolarów, czyli trzykrotnie więcej niż za Minecrafta. Dzięki transakcji Microsoft zwiększy liczbę posiadanych studiów kreatywnych z 15 na 23. Tym samym kultowe serie stworzone przez Bethesdę trafią do Xbox Game Pass. Ponadto, nadchodzące tytuły ze studia trafią do usługi subskrybenckiej Microsoftu w dniu premiery ich wersji na Xbox czy PC.
Co ciekawe, Microsoft po zakupie zamierza zadbać o dwie gry, które czasowo będą oferowane ekskluzywnie dla PlayStation 5.
- Cała nasza praca i podstawa naszej relacji z graczami zaczyna się od zobowiązania do dostarczania szerokiej ilości niesamowitych gier do odkrywania i grania na konsoli Xbox. W ciągu ostatnich kilku tygodni z radością dzieliliśmy się szczegółami na temat ważnych elementów planu, który budowaliśmy od lat. Planu, który jest spełnieniem obietnicy dla graczy Xbox, aby zapewnić najbardziej wydajne, wciągające i kompatybilne wrażenia z gier nowej generacji, a także swobodę grania w hitowe tytuły ze znajomymi, zawsze i wszędzie. Dzisiaj zrobiliśmy przełomowy krok w naszej wspólnej podróży i jestem niesamowicie pobudzony tym, co ten krok oznacza dla Xboxa.
- dodał Phil Spencer