Halo Polsat na bazach Oracle
Cyfrowy Polsat, który niedługo planuje wystartować z ofertą MVNO pod marką Halo Polsat, finalizuje wdrażanie systemu do pełnej obsługi rozliczeń usług telekomunikacyjnych. Jak informuje firma w komunikacie, Oracle Communications Billing and Revenue Management (BRM) to kompleksowe, konwergentne rozwiązanie, którego Cyfrowy Polsat będzie używał do obsługi billingu i zarządzania przychodami swojej nowej usługi telekomunikacyjnej.
Cyfrowy Polsat, który niedługo planuje wystartować z ofertą MVNO pod marką Halo Polsat, finalizuje wdrażanie systemu do pełnej obsługi rozliczeń usług telekomunikacyjnych. Jak informuje firma w komunikacie, Oracle Communications Billing and Revenue Management (BRM) to kompleksowe, konwergentne rozwiązanie, którego Cyfrowy Polsat będzie używał do obsługi billingu i zarządzania przychodami swojej nowej usługi telekomunikacyjnej.
System Oracle Communications Billing and Revenue Management, oparty na oprogramowaniu Portal Software, jest kompletnym rozwiązaniem do zarządzania przychodami, w tym do analizowania rynku, budowania konkurencyjnych ofert cenowych, wyceny dokonywanej w czasie rzeczywistym, kontroli połączeń w zależności od salda abonenta, fakturowania, obsługi płatności, windykacji należności i zarządzania kontaktami z klientami oraz obsługi nowych produktów i usług oferowanych przez operatora komórkowego. Platforma Oracle zapewnia spójną obsługę wszystkich typów usług telekomunikacyjnych adresowanych do segmentu klientów indywidualnych oraz biznesowych, rozliczanych w trybie postpaid, prepaid oraz mieszanym (miksy), a także umożliwia rozliczenia hurtowe z innymi operatorami telekomunikacyjnymi, w tym roaming oraz interkonekt.
Oprogramowanie Oracle wybraliśmy przede wszystkim z uwagi na jego doskonałe referencje na świecie i w Polsce. Pakiet ten jest rozwiązaniem bardzo funkcjonalnym i sprawdzonym w wielu instalacjach, jest efektywny i ekonomiczny, a także stabilny i skalowalny. System Oracle pozwoli nam na obsługę dowolnej liczby abonentów, szybkie uruchamianie nowych usług, łatwe zarządzanie należnościami od klientów i rozliczanie się z partnerami. Będzie także obsługiwał wszystkie serwisy multimedialne, które planujemy uruchamiać w przyszłości - powiedział Romuald Zadrożny, dyrektor pionu telekomunikacji ds. operacyjnych Cyfrowego Polsatu.
Będący nową wersją pakietu Portal Sofware system Oracle Communications BRM jest nieformalnym standardem w branży operatorów GSM. Używają go na świecie takie firmy jak France Telecom, Vodafone, US Cellular, Telecom Argentina, Sony, XM Satellite Radio czy Telstra oraz w różnym zakresie prawie wszyscy operatorzy w Polsce. Co więcej, jak podają statystyki, 17 z 20 największych operatorów telekomunikacyjnych na świecie swoje systemy informatyczne oparło o technologię Oracle, co stanowi 90% tego sektora rynku - komentuje Dariusz Brankowski z działu Oracle Communications Global Business Unit.
Platforma Cyfrowy Polsat wybrała model pełnego MVNO. Swoje usługi będzie świadczyć w oparciu o sieć radiową Ery, natomiast zaprojektowała własną sieć telekomunikacyjną i będzie działać w oparciu o własny kod dostępu 260-12, własne punkty styku, umowy interkonektowe regulujące współpracę ze wszystkimi graczami obecnymi na polskim rynku i sto kilkadziesiąt umów roamingowych. Cyfrowy Polsat będzie również posiadał własny system bilingowy i CRM.