InPost cieszy się zaufaniem i jest niezwykle lubianą firmą. Być może dlatego cyberprzestępcy wyjątkowo sobie go upodobali i żerują na jego wizerunku. Znowu chcą wyczyścić twoje konto do zera.
Przestępcy ponownie upodobali sobie miłośników paczkomatów i po raz kolejny podszywają się pod InPost. CSIRT KNF właśnie zaalarmował o nowym zagrożeniu, dla tych, którzy oczekują na paczkę. Tym razem, na baczności powinni się mieć użytkownicy systemu iOS, z włączonymi wiadomościami iMessage.
W przypadku znanej marki, jaką jest InPost, wystarczy dosłownie chwila nieuwagi, tak łatwo dać się nabrać na tego typu oszustwo. A przestępcy wyjatkowo lubią żerować na paczkomatach, z których korzysta mnóstwo ludzi. Tym razem, oszuści przesyłają fałszywe wiadomości, w których podszywają się pod InPost i informują o konieczności zaktualizowania adresu dostawy przesyłki.
Zawiadomienie o porażce dostawy. Podaj swoje dane, a koszt przesyłki zostanie zwrócony na wskazane konto w ciągu 7 dni
- czytamy w wiadomości.
Dostajemy też informację, że w ramach rekompensaty możemy się ubiegać o bezpłatną przesyłkę i zwrot kosztów. Jak wyjaśnia CSIRT KNF przestępcy za pomocą fałszywej strony, wyłuszają nasze dane osobowe, oraz informacje o kartach płatniczych.
Uwaga na kampanię phishingową wymierzoną w użytkowników iOS z włączonymi wiadomościami iMessage!
— CSIRT KNF (@CSIRT_KNF) June 20, 2024
Cyberprzestępcy przesyłają fałszywe wiadomości, w których podszywają się pod firmę kurierską @InPostPL i informują użytkowników o konieczności zaktualizowania adresu dostawy… pic.twitter.com/IGPagbpJZB
Nie dajmy się nabrać i bądźmy czujni. Podobne oszustwa już miały miejsce, ale wówczas chodziło o SMS-y.
Źródło zdjęć: Anna Rymsza / Telepolis.pl
Źródło tekstu: CSIRT KNF