30 mln Amerykanów doznało "szoku na rachunku"
Według Amerykańskiej Komisji Łączności (FCC), około 30 mln Amerykanów doznało kiedykolwiek szoku związanego z wysokością rachunku za telefon komórkowy.
Według Amerykańskiej Komisji Łączności (FCC), około 30 mln Amerykanów doznało kiedykolwiek szoku związanego z wysokością rachunku za telefon komórkowy.
Stanowi to 1/6 wszystkich klientów korzystających z telefonii ruchomej. 84% spośród nich skarży się, że operator nie poinformował ich, że właśnie przekraczają bezpłatne minuty, wiadomości czy pakiety danych zawarte w abonamencie.
88% spośród pytanych stwierdziło również, że operator nie poinformował ich o nagłym wzroście rachunku za telefon, spowodowany korzystaniem z usług nie ujętych już w abonamencie.
Ponad 1/3 pytanych osób, która otrzymała wyższy niż zwykle rachunek, stwierdziło, że był on wyższy od normalnego o nie więcej niż 50 dolarów. 23% ankietowanych przyznało się, że ich rachunek był o ponad 100 dolarów wyższy niż zazwyczaj.
Ankietowani przyznają również, że nie znają wysokości opłaty za zerwanie umowy terminowej - tak stwierdziło 47% ankietowanych osób korzystających z telefonu komórkowego.
Obecnie 83% Amerykanów posiada dostęp do telefonu komórkowego (prywatnego lub służbowego). Z wszystkich osób posiadających telefon komórkowy 58% zadowolona jest z zasięgu i jakości sygnału, oferowanego przez operatora.
Badanie zostało przeprowadzone na grupie 3005 dorosłych mieszkańców Stanów Zjednoczonych w dniach od 19. kwietnia do 2. maja 2010 roku.