Avast przeprasza za "zranienie uczuć" sprzedażą informacji na temat użytkowników

Michał Świech (Isand)
4
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Avast przeprasza za "zranienie uczuć" sprzedażą informacji na temat użytkowników

Niedawno informowaliśmy, że czeski Avast, odpowiedzialny za rozwój takich programów jak Avast i AVG zbierał informacje o swoich użytkownikach i sprzedawał je nawet nie siląc się na zachowanie prywatności. Chodzi o to, że każde kliknięcie zapisane w bazie danych było opatrzone również identyfikatorem urządzenia. O takich drobnostkach jak domniemana płeć czy wiek użytkownika nawet nie wspominamy. Cała historia przeglądania szła natomiast do firmy analitycznej Jumpshot należącej do Avasta.

Dalsza część tekstu pod wideo

Teraz Avast po raz kolejny obiecał poprawę. Stojący na jego czele Ondrej Vlcek przeprosił za zranienie uczuć użytkowników i ogłosił zamknięcie Jumpshotu ze skutkiem natychmiastowym. Prezes tłumaczył też, że takie plany miał zresztą wcześniej. Podobno miał przekonać go do tego rzekomy audyt w firmie.