TVP z wieloma nowymi widzami, a czarna plansza w TVN i Polsacie wygrywa z TV Republiką
Jak wyglądała oglądalność telewizji podczas strajku mediów? Okazało się, że najlepiej wyszły na tym kanały TVP. Tak wynika z raportu serwisu Wirtualnemedia.pl.

W środę z nadawania zrezygnowała część telewizji, nowych wpisów nie dodawały też niektóre portale. Czarna plansza protestu mediów obecna była też na Twitterze i Facebooku. Wszystko to ma związek z tzw. podatkiem od reklam, który zamierza wprowadzić rząd. Strajk najmocniej dotknął branżę telewizyjną. Nie wszystkie kanały wzięły w nim jednak udział. Jak zatem przedstawiała się wtedy oglądalność? Okazało się, że wielu widzów zdobyły kanały TVP. Wygrało TVP1 z wynikiem 15,88% (wzrost z 10,70% w styczniu). Na podium znalazło się też TVP2 z 15,50% (wzrost z 8,06%), i TVP Info z 8,13% (wzrost z 3,56%). Na czwartej pozycji znalazł się najwyżej notowany kanał prywatny. ATM Rozrywka zdecydował pokazywać się normalną ramówkę i uzyskał wynik 2,74% (wzrost z 0,49%).
Które kanały jeszcze skorzystały. Nawet kilkukrotnie wzrosła popularność takich kanałów jak Discovery, Animal Planet, Polsat Viasat History, MTV Polska, Stars. TV, National Geographic, Nickelodeon, Planete+ czy History. Jak widać widzowie szukali szeroko pojętej rozrywki - zarówno popkultury, jak i rozwijania pasji. Ciekawostką jest fakt, że Polsat i TVN, które cały dzień emitowały czarną planszę i tak miały lepszy wynik niż... TV Republika. Polsat miał bowiem wynik 0,27%, a TVN 0,26%. Dla porównania TV Republika miała 0,17% udziału w rynku.


