Xbox dopalony przez AMD. Będzie więcej klatek na grach
AMD ujawniło informacje na temat techniki FidelityFX Super Resolution 2.0, która jest konkurencją dla NVIDIA DLSS. Nowe rozwiązanie trafi też na Xboxa, co oznacza więcej klatek na sekundę.

AMD, przy okazji GDC 2022, zaprezentowało nową technikę skalowania obrazu FidelityFX Super Resolution 2.0. Jak sama nazwa wskazuje, jest to druga wersja FSR, która ma oferować jeszcze lepsze możliwości i to na różnych kartach graficznych, a nie tylko Radeonach.
AMD FSR 2.0 także na konsolach Xbox
Jednak w mojej ocenie z całej tej zapowiedzi najciekawiej prezentuje się zapewnienie, że FSR 2.0 będzie w pełni obsługiwane na konsolach Xbox.



Dodatkowo, z myślą o programistach, z przyjemnością ogłaszamy dziś na GDC, że FidelityFX Super Resolution 2.0 będzie również w pełni obsługiwane na Xbox i będzie dostępna w Xbox GDK dla zarejestrowanych programistów do wykorzystania w swoich grach. Chociaż dla graczy nie mamy dzisiaj harmonogramu, kiedy można spodziewać się gier na Xbox z FSR 2.0.
- dowiedzieliśmy się na GDC 2022.
Co ważne, AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 nie wymaga obecność specjalnych rdzeni, jak NVIDIA DLSS, dzięki czemu można techniki używać na różnych kartach graficznych, w tym także GPU z konsol nowej generacji.
Pierwsza wersja FSR została wykorzystana między innymi w remake'u Myst, dzięki czemu gra działa w 4K i 60 fps na Xbox Series X i 1440p i 60 fps na Xbox Series S. Na ten moment jedyne gry, w których zapowiedziano FSR 2.0, to Deathloop oraz Forspoken. Obie są na razie tytułami ekskluzywnymi na PS5, ale to szybko może się zmienić.