Światowy rynek tabletów w 2013 roku wg Gartnera
Według analizy Gartnera, sprzedaż tabletów wzrosła w 2013 roku o 68% do 195,4 mln urządzeń. 62% sprzedaży stanowiły tablety z Androidem.

Według analizy Gartnera, sprzedaż tabletów wzrosła w 2013 roku o 68% do 195,4 mln urządzeń. 62% sprzedaży stanowiły tablety z Androidem.
Pomimo wzrostu udziału w rynku w IV kwartale, w skali całego roku udział Apple'a ponownie spadł, do 36%. Jeszcze przed rokiem iPady stanowiły aż 52,8% całkowitej światowej sprzedaży tabletów.
Sprzedaż tabletów z Windowsem wzrosła niemal czterokrotnie, ale biorąc pod uwagę wzrost całego rynku tabletów, udział systemów Microsoftu podwoił się, do 2,1%. Największym motorem napędowym w przypadku Androida były urządzenia z dolnej półki. Stąd wzrost sprzedaży tabletów na rynkach rozwijających się to w szacunkach Gartnera aż 145%, a w przypadku rynków dojrzałych już tylko 31% (tu iPady w dalszym ciągu są najsilniejsze).
Apple pozostał największym na świecie producentem tabletów. Przeszło trzykrotnie sprzedaż zwiększył Samsung, niemal podwoił ją Asus i potroiło Lenovo. Wielka piątka największych producentów tabletów miała w 2013 roku 69% rynku, co oznacza spadek o 5,2 p.p. i oddanie części rynku mniejszym producentom.
Światowy rynek tabletów w 2013 roku - systemy operacyjne
System operacyjny | 2013 | udział | 2012 | udział |
Android | 120 961 445 | 61,9% | 53.341.250 | 45,8% |
iOS | 70 400 159 | 36,0% | 61 465 632 | 52,8% |
Microsoft | 4 031 802 | 2,1% | 1 162 435 | 1,0% |
Inne | 41 598 | poniżej 0,1% | 379 000 | 0,3% |
Razem | 195 435 004 | 100% | 116 348 317 | 100% |
Producent | 2013 | udział | 2012 | udział |
Apple | 70 400 159 | 36,9% | 61 465 632 | 52,8% |
Samsung | 37 411 921 | 19,1% | 8 583 146 | 7,4% |
Asus | 11 039 156 | 5,6% | 6 262 371 | 5,4% |
Amazon | 9 401 846 | 4,8% | 7 707 800 | 6,6% |
Lenovo | 6 525 762 | 3,3% | 2 186 993 | 1,9% |
Inni | 60 656 161 | 31,0% | 30 142 374 | 25,8% |
Razem | 195 435 004 | 100% | 116 348 317 | 100% |