Huawei poinformował, że jego wstępne szacunki wyników za 2016 rok są bardzo optymistyczne. Przewiduje o 42% większe przychody, a w ciągu roku sprzedano 139 mln smartfonów. Huawei poinformował, że jego wstępne szacunki wyników za 2016 rok są bardzo optymistyczne. Przewiduje o 42% większe przychody, a w ciągu roku sprzedano 139 mln smartfonów. Szacowane przychody to 178 miliardów RMB, co daje w przeliczeniu 24,36 mld euro. Wynik ten jest o 42% wyższy od odnotowanego w 2015 roku. Według danych IDC, globalny udział w rynku wyniósł 0,6% - to rekordowy wynik Huaweia. O 29% w ujęciu rocznym wzrosły natomiast dostawy smartfonów, osiągając 139 mln sztuk. W samej Europie liczba sprzedawanych urządzeń z górnej półki wzrosła o 36%, co jest m.in. efektem coraz większej rozpoznawalności marki (globalnie wzrosła z 76 do 81%) oraz rosnącego zaufania do produktów Huaweia wśród najbogatszych klientów. 31% klientów Huaweia spoza Chin należy w swoich krajach do grupy 30% mieszkańców o wysokich dochodach. Udział Huaweia w światowym rynku smartfonów wyniósł w 2016 roku 11,3% (dane GFK). W 33 krajach firma miała 15% rynku, a w 18 krajach ponad 20% - z czego blisko połowa to kraje europejskie. W zestawieniu Interbrand Top 100 Global Brands Huawei ma aktualnie 72. pozycję, a w BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands uplasował się na 50. pozycji.