W czasie wrześniowych targów IFA 2014 w Berlinie Samsung zaprezentował dwa warianty nowej generacji phabletów Note - Note 4 i Note Edge. Ten drugi sprzedaje się znacznie słabiej.W czasie wrześniowych targów IFA 2014 w Berlinie Samsung zaprezentował dwa warianty nowej generacji phabletów Note - Note 4 i Note Edge. Ten drugi sprzedaje się znacznie słabiej. Oba telefony mają bliźniacze specyfikacje, z jedną rzucającą się w oczy różnicą. Ekran Note'a Edge "wylewa" się na prawy bok obudowy, a dodatkowe miejsce producent wykorzystał na pasek ikon i widżetów, powiadomienia oraz dodatkowe kontrolki w aplikacjach (np. aparatu czy odtwarzacza wideo). Samsung Galaxy Note Edge trafił do sprzedaży później, niż standardowy Note 4 i w dodatku okazał się od niego droższy. Zaokrąglony bok ekranu póki co nie został zbyt dobrze przyjęty przez rynek. Do tej pory sprzedało się zaledwie 630 tys. sztuk telefonu. W zestawieniu z 4,5 mln sprzedanych Note'ów 4 w pierwszym miesiącu sprzedaży (ruszyła 26 września), wynik Edge'a wygląda mizernie.