Coraz mniej abonentów Netflixa. Co się dzieje?

Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym raporcie kwartalnym Netflix zaprezentuje najmniejszy wzrost liczby subskrypcji od ponad półtora roku. Obawy inwestorów budzi także wynik finansowy.

Anna Kopeć (AnnaKo)
15
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Coraz mniej abonentów Netflixa. Co się dzieje?

Amerykański gigant streamingowy zdobył w ostatnim kwartale 4 miliony nowych użytkowników. Całkiem dobrze radziły sobie także nowe produkcje Netflixa takie, jak "Para idealna" oraz "Wypadek". Oba tytuły uplasowały się w ścisłej czołówce amerykańskiego rynku streamingowego. 4 miliony nowych subskrypcji to jednak najgorszy wynik w ostatnich 6 kwartałach. W okresie kwiecień - lipiec, wynik ten był praktycznie dwa razy lepszy (8,1 mln), a przełom 2023 i 2024 roku to prawdziwe rekordy. 13,1 mln nowych klientów w ostatnim kwartale 2023 oraz 9,3 mln w pierwszym kwartale 2024 roku.  

Dalsza część tekstu pod wideo

Główne obawy inwestorów budzi także niższy, niż spodziewany, przychód firmy. Po okresie wzrostów, spowodowanych zmianami polityki dzielenia się hasłami przez użytkowników platformy, czynnik ten już nie jest tak istotny. A zapowiadane przez Netflix wzrosty z segmentu reklamowego nadal nie generują spodziewanych wyników. 

Netflix skupia się na stabilnym wzroście liczby subskrypcji i jednoczesnym skalowaniu możliwości podnoszenia przychodu z klienta poprzez rosnące ceny pakietów oraz wprowadzanie reklam

- analizuje Jeff Wlodarczyk z Pivotal Research. 

Po publikacji dobrych wyników finansowych za poprzedni kwartał, akcje Netflixa wzrosły o 12.4%. Ciężko teraz spodziewać się podobnych wyników.