Danny może być wywołany z poziomu Asystenta Google. To wirtualny asystent sieci Play, który jeszcze nie za wiele wie, ale wskaże gdzie szukać

Operator sieci Play to jedna z pierwszych firm, która przygotowała swoją akcję dla Asystenta Google. Z jego poziomu można wywołać wirtualnego asystenta o imieniu Danny, którego możemy zapytać o rzeczy związane z ofertą telekomunikacyjną fioletowej sieci.

Marian Szutiak (msnet)
29
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Danny może być wywołany z poziomu Asystenta Google. To wirtualny asystent sieci Play, który jeszcze nie za wiele wie, ale wskaże gdzie szukać

W połowie stycznia bieżącego roku Asystent Google oficjalnie wkroczył do Polski, oferując obsługę głosową w naszym języku. Chociaż usłudze zdarzają się pewne niedociągnięcia, to odpowiednio użyta może ułatwić nam wiele spraw, na przykład wysłanie wiadomości do znajomych, włączenie muzyki na YouTube lub w innym Spotify, sprawdzenie pogody lub uruchomienie nawigacji na Mapach Google, a to wszystko głosowo, bez konieczności skupiania uwagi na telefonie. Asystent Google umożliwia też głosowe sterowanie urządzeniami smart home, co przetestowałem we własnym domu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Play podaje, że przez kilka miesięcy współpracował z firmą Google nad stworzeniem integracji umożliwiającej klientom fioletowej sieci bardziej spersonalizowaną obsługę zapytań kierowanych do Asystenta. Celem firmy było udostępnienie klientom Play dodatkowego kanału wsparcia i obsługi, który odpowie na wiele pytań związanych z korzystaniem z telefonu w sieci Play. Aby wywołać chatbota Danny'ego wystarczy powiedzieć "OK Google, porozmawiaj z Play". Od tego momentu na pierwszym planie mamy wirtualnego asystenta Play, którego możemy wypytać o ofertę operatora.

Danny, nowy głosowy asystent sieci Play swoją nazwę wziął od danych - ciągu znaków, liter i cyfr, z których powstał. Odpowie on na pytania zadane bezpośrednio w Asystencie Google, na smartfonach z systemem Android, a wkrótce także z iOS. W przypadku tego drugiego systemu konieczne będzie pobranie darmowej aplikacji, na Androidzie wystarczy sam Asystent. Na początku użytkownicy będą mogli uzyskać informacje o obecnych promocjach, a także o nowościach w Play24 - wystarczy powiedzieć "Ok Google, zapytaj co nowego w Play". I wcale nie musimy być klientami sieci Play - testowałem to na telefonie, który z kartą SIM sieci Play ani z czymkolwiek związanym z tą siecią nigdy się nie widział.

Lista tematów nie jest jeszcze zbyt rozbudowana, dlatego nie zdziwmy się, jeśli Danny powie, że nie rozumie o co nam chodzi. Często też dostaniemy jako odpowiedź link do strony internetowej, na której znajdziemy informacje, o które pytamy,lub propozycję połączenia się z konsultantem sieci. Play obiecuje jednak, że lista dostępnych tematów będzie się zmieniała dynamicznie. Danny będzie również umożliwiał znalezienie lokalizacji najbliższego salonu sieci oraz uzyskanie odpowiedzi na pytania z sekcji "Pomoc", na przykład jak doładować konto. Danny oferuje swoją pomoc 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Danny może być wywołany z poziomu Asystenta Google. To wirtualny asystent sieci Play, który jeszcze nie za wiele wie, ale wskaże gdzie szukać

A jeśli znajdziemy chwilę wolnego czasu, możemy sprawdzić swoją znajomość sieci Play w Quizie. Wystarczy po uruchomieniu Danny'ego powiedzieć "quiz", aby otrzymać 5 informacji o sieci, które musimy ocenić, mówiąc "prawda" lub "fałsz".

- Współpraca z Google wpisuje się idealnie w naszą strategię digitalową, w której staramy się uprościć kontakt klienta z Play.

- To dopiero pierwszy krok w ekscytującym projekcie, który daje nam i klientom w zasadzie nieograniczone możliwości.

 - powiedział projekt Michał Sobolewski, CMO Play

Platforma ma być ciągle rozwijana, a wirtualny asystent Danny ma zostać jednym z głównych narzędzi do załatwienia najważniejszych spraw. Dlatego w przyszłości można spodziewać się pojawienia nowych funkcji, realizowanych za pomocą komend głosowych, na przykład doładowywania konta.