DAJ CYNK

Cinkciarz skarży się na banki. Tym razem do UOKiK

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Cinkciarz skarży się na banki. Tym razem do UOKiK

Cinkciarz.pl poinformował o złożeniu zawiadomienie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w sprawie praktyk banków. Te, zdaniem Cinkciarza, utrudniają lub wręcz uniemożliwiają firmie korzystanie z systemu SWIFT do obsługi przelewów krajowych.

Dalsza część tekstu pod wideo
 

Spółka Cinkciarz.pl argumentuje, że obecny system przelewów międzybankowych w Polsce jest przestarzały i nieefektywny.

Obecnie przesyłanie środków w ramach systemów bankowych w Polsce trwa znacznie dłużej niż transakcje międzynarodowe realizowane przez SWIFT. Przykładowo, funty wysyłane z zagranicznych banków do Polski są księgowane w ciągu kilku minut, podczas gdy przelewy między bankami w Polsce mogą trwać wiele godzin.

– czytamy w komunikacie Zarządu Cinkciarz.pl

Cinkciarz.pl wskazuje na opór ze strony banków, które albo odmawiają przejścia na komunikację SWIFT (m.in. ING, Credit Agricole, Bank Ochrony Środowiska i VeloBank), albo celowo wydłużają proces wdrożenia.

Firma domaga się interwencji UOKiK i wprowadzenia regulacji, które obligowałyby banki do szybszego reagowania na wnioski o umożliwienie korzystania z SWIFT w transakcjach krajowych. Cinkciarz.pl twierdzi, że przekazał urzędowi kompletną dokumentację w tej sprawie.

Wprowadzenie SWIFT do obsługi przelewów krajowych mogłoby przynieść wiele korzyści, takich jak:

  • skrócenie czasu realizacji przelewów,
  • zwiększenie efektywności obsługi transakcji,
  • obniżenie kosztów transakcyjnych,
  • dostosowanie standardów do tych obowiązujących w transakcjach międzynarodowych.

Zobacz: Czy KNF zabija polski fintech? Conotoxia walczy o przetrwanie
Zobacz: Cinkciarz.pl proponuje ugody i odsetki za opóźnienia

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock

Źródło tekstu: Cinkciarz.pl