DAJ CYNK

Bank Millennium: aplikacja mobilna i płatności kartą w telefonie dla najmłodszych

Marian Szutiak

Konta

Bank Millennium aplikacja mobilna i płatności karta w telefonie dla najmłodszych

Młodzi posiadacze Konta 360° Junior Banku Millennium uzyskali dostęp do dedykowanej im aplikacji mobilnej i karty płatniczej. Dodatkowo, zarówno rodzice, jak i najmłodsi mogą korzystać z nowej funkcji Poproś o kieszonkowe.

Dalsza część tekstu pod wideo
 

Dla posiadaczy Konta 360° Junior w wieku od 7 do 12 lat, Bank Millennium przygotował specjalną wersję aplikacji mobilnej i kartę płatniczą. Zarówno aplikację, jak i kartę wyróżnia atrakcyjny dla dzieci design, który został zaprojektowany z ich udziałem. Również język aplikacji został dostosowany do potrzeb najmłodszych.

Od dawna oferujemy wersję aplikacji dla grupy wiekowej 13-18 lat. Obserwując zainteresowanie, jakim się cieszy oraz zmiany zachodzące w otoczeniu, przygotowaliśmy specjalną wersję dla młodszych użytkowników. Do jej projektowania zaprosiliśmy dzieci i ich rodziców. Testy z udziałem użytkowników stały się dla nas jak zwykle źródłem wielu informacji na temat potrzeb obu grup oraz dostarczyły mnóstwa inspiracji. W rezultacie powstała m.in. funkcja Poproś o kieszonkowe oraz wiele pomysłów na dalszy rozwój aplikacji. Naszym celem jest uczynić ją nie tylko pomocnym gadżetem, ale też cennym, nowoczesnym narzędziem służącym do wprowadzania dzieci w świat finansów i bezpiecznego korzystania z technologii.

– powiedziała Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Millennium

Zobacz: Bank Millennium: pożyczka na postawie informacji z innych banków. Nowe zastosowanie otwartej bankowości
Zobacz: Bank Millennium udostępnia lokaty strukturyzowane w swojej aplikacji mobilnej

Podczas aktywacji aplikacja mobilna Banku Millennium rozpoznaje użytkownika i dostosowuje wersję do jego wieku. Po zalogowaniu do wersji dla najmłodszych dostępna jest opcja Poproś o kieszonkowe, która umożliwia dziecku przesłanie do rodzica szybkiej prośby o przelew na konto. Wystarczy, że młody użytkownik wskaże kwotę i wybierze proponowany z listy cel lub wpisze własny. Lista celów i treść wiadomości powstały podczas wywiadów z użytkownikami. Prośba natychmiast pojawia się w formie powiadomienia w telefonie rodzica. Bezpośrednio z powiadomienia zapracowany rodzic może szybko przelać pieniądze na konto dziecka. 

Oferta rośnie wraz z dzieckiem. Już po pojawianiu się dziecka na świecie rodzic może założyć dla niego rachunek i w chwili 7 urodzin wydać do niego kartę oraz nadać dostęp do aplikacji mobilnej. Po ukończeniu 13 roku życia, wersja aplikacji na telefonie jubilata automatycznie zmienia się na obecnie dostępną wersję dla osób w wieku do 18 lat, z większą ilością usług. Natomiast karta pozwoli na wykonywanie transakcji na większe kwoty. Po ukończeniu 18 roku życia, użytkownik może korzystać z pełnej wersji aplikacji i całej, bogatej oferty Banku Millennium.

Zależało nam na stworzeniu oferty, która będzie ciekawa dla dzieci. Chcemy aby poznawały one świat finansów mając do dyspozycji swój pierwszy w życiu rachunek, ale też uczyły się oszczędzać, wykorzystując konto oszczędnościowe. Przekazując kieszonkowe i pozwalając na drobne zakupy dajemy dziecku możliwość zapłacenia kartą, tradycyjną lub taką, która dzięki technologii HCE „mieści się” w telefonie. Zapewniamy jednocześnie bezpieczeństwo poprzez odpowiednio dopasowane limity transakcyjne, możliwość tymczasowej blokady karty, czy też monitorowanie wydatków pod czujnym okiem rodzica. Dostęp do kolejnych usług finansowych rozszerza się wraz z dorastaniem klienta, bez dodatkowych formalności czy konieczności odwiedzania placówki.

– dodał Tomasz Pol, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej Banku Millennium

Główne zalety oferty dla użytkowników między 7 a 12 rokiem życia to:

  • przyjazna dzieciom aplikacja mobilna z uproszczonym menu, podglądem stanu konta bieżącego i wydatków zgodnie z preferencjami najmłodszych,
  • karta zbliżeniowa Visa umożliwiająca płatności w sklepach stacjonarnych i w Internecie oraz wypłaty gotówkowe,
  • 0 zł za prowadzenie rachunku bieżącego, oszczędnościowego i za obsługę karty,
  • płatności zbliżeniowe telefonem (z systemem operacyjnym Android),
  • płatności BLIK, w tym Przelew BLIK na telefon oraz płatności w Internecie,
  • funkcja Poproś o kieszonkowe w aplikacji juniora,
  • dedykowane limity transakcyjne – 100 zł na płatności bezgotówkowe i 50 zł na gotówkowe,
  • możliwość tymczasowej blokady karty w aplikacji mobilnej przez dziecko i rodzica,
  • pełna kontrola rodzicielska w aplikacji i serwisie internetowym Millenet,
  • sekcja Wydarzenia z dedykowanymi dla najmłodszych komunikatami w aplikacji mobilnej,
  • możliwość doboru tła aplikacji.

Najnowsza oferta Banku Millennium ma pomóc rodzicom wprowadzać dzieci od najmłodszych lat w świat finansów. Jak bardzo jest to istotne, pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie Fundacji Banku Millennium, która od lat prowadzi program edukacji finansowej w przedszkolach. 65% rodziców przedszkolaków uważa, iż im wcześniej rozpoczniemy edukację finansową dzieci, tym lepiej będą one radzić sobie w dorosłym życiu w sytuacjach kryzysu. Rodzice wyrażają chęć osobistego zaangażowania w nauczanie dzieci finansów, jednak blisko połowa badanych (47%) oczekuje wsparcia w tym zakresie od instytucji państwowych i prywatnych, a 14% rodziców wskazuje na instytucje finansowe (banki).

Fundacja Banku Millennium odpowiada na tego typu potrzeby. Od lat prowadzi nagradzany program edukacyjny „Finansowy Elementarz”. Jedną z zeszłorocznych inicjatyw Fundacji jest zestaw nowoczesnych materiałów edukacyjnych dostępnych online, które stanowią doskonałe uzupełnienie najnowszej oferty Banku Millennium i istotną pomoc dla rodziców bądź opiekunów, zaangażowanych w samodzielne wprowadzanie dzieci w świat finansów.

Zobacz: Mastercard Bezcenne Chwile teraz także w aplikacji Alior Mobile
Zobacz: PKO Konto dla Młodych: karta płatnicza nie musi być nudna

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Bank Millennium