Bank Pocztowy wprowadza biometryczne karty płatnicze
Pierwsi instytucjonalni klienci Banku Pocztowego złożyli już wnioski o wydanie pierwszej w Polsce biometrycznej karty płatniczej, w której weryfikacja następuje za pomocą odcisku palca posiadacza. pr4ojekt powstał dzięki współpracy banku z firmami Fiserv Polska, Mastercard oraz Thales.

Najnowsze badania pokazują, że płatności karta stanowią 62% wszystkich transakcji wykonywanych w Polsce. Nie powinno więc nikogo dziwić, że ten środek płatniczy jest wciąż ulepszany, a doskonałym tego przykładem jest biometryczna karta płatnicza, wprowadzona do oferty Banku Pocztowego.
Zobacz: Opaska Xiaomi za darmochę od Banku Pocztowego! Tylko jeden warunek
Zobacz: Poczta Polska podnosi ceny



Thales jako dostawca nowych technologii to partner godny zaufania, co jest szczególnie ważne w tak wrażliwej dziedzinie jak usługi płatnicze i ochrona danych. Cieszymy się, że ta współpraca pozwala nam osiągać kolejne etapy na drodze cyfryzacji w bankowości, umożliwiając Klientom korzystanie z rozwiązań wygodnych i nowoczesnych, a jednocześnie bezpiecznych. Z niecierpliwością czekamy na kontynuację projektu, by z karty biometrycznej mogli korzystać także indywidualni klienci Banku Pocztowego.
– powiedział Marcin Ledworowski, członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT
W nowej karcie wykorzystano rozwiązania biometryczne firmy Thales, która zwraca szczególną uwagę na bezpieczeństwo. Z tego powodu realizacja transakcji bezgotówkowych z zastosowaniem uwierzytelniania biometrycznego ma zapewniać jego bardzo wysoki poziom.
Ten rodzaj uwierzytelniania uniemożliwia wykorzystanie karty przez osobę trzecią – w przypadku kradzieży czy zgubienia karty staje się ona bezużyteczna. Jednocześnie bezstykowa transakcja jest wygodna, pozwala zachować konieczny w pandemicznej rzeczywistości dystans społeczny, a brak konieczności wpisywania kodu PIN ogranicza kontakt użytkownika z potencjalnymi wirusami. Należy również podkreślić, że zapisany wzorzec biometryczny palca użytkownika pozostaje wyłącznie na karcie i nie jest przesyłany do systemów bankowych, terminala POS czy bankomatu, co gwarantuje posiadaczowi pełną prywatność.
Nowy produkt, przewidziany obecnie w ofercie dla klientów instytucjonalnych Banku Pocztowego, w styczniu 2022 roku zostanie skierowany również do małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Stanowi on alternatywę szczególnie wygodną dla posiadaczy kont biznesowych. Sposób zawierania transakcji za pomocą biometrycznej karty debetowej przypomina płatność mobilną, jednak bez konieczności rejestrowania karty na przykład w aplikacji mobilnej. Ponadto karta biometryczna EMV nigdy się nie rozładuje. Energię za każdym razem pobiera z terminala POS i nie potrzebuje baterii.
Oferowana Klientom Banku Pocztowego karta biometryczna Mastercard ma na awersie specjalny czytnik linii papilarnych, spełniający bardziej rygorystyczne normy niż czytniki odcisków palca powszechnie wykorzystywane w smartfonach – jest to pierwsza karta posiadająca homologację przez laboratoria niezależne oraz akredytowane przy Mastercard. Przed realizacją transakcji posiadacz karty musi przyłożyć palec do czytnika. Jeśli wzorzec biometryczny jest zgodny z tym zapisanym uprzednio, dioda na karcie zapala się na zielono i płatność zostaje zrealizowana. Natomiast gdy karty chce użyć osoba niepowołana, środki właściciela konta są bezpieczne: dioda na karcie zapala się na czerwono, a transakcja zostaje odrzucona.
Dzięki udanej i szeroko zakrojonej współpracy z naszymi partnerami ten ambitny projekt zakończył się sukcesem i dziś Bank Pocztowy może zaoferować polskim klientom pierwszą kartę biometryczną EMV. Na polskim rynku płatności bezgotówkowych jest to wydarzenie przełomowe. Dotychczas w Europie z tego nowoczesnego rozwiązania mogli korzystać wyłącznie klienci francuscy. Bank Pocztowy, dbając o swoich Klientów, postawił na innowacyjność i wygodę. Jestem przekonana, że posiadacze nowej karty docenią bezpieczeństwo i szybkość dokonywania transakcji, co przyczyni się do dalszej cyfryzacji rynku.
– powiedziała Agata Kontrym-Woś, członek Zarządu Thales DIS Polska odpowiadająca za obszar sprzedaży Banking & Payment Services