DAJ CYNK

Polacy znów nabijani w butelkę, mBank alarmuje

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Bezpieczeństwo

Polacy znów nabijani w butelkę, chodzi o klientów mBanku

mBank wystosował specjalny komunikat do swoich klientów. Ostrzega w nim przed wzmożonymi atakami oszustów i złodziei, na które narażeni są internauci.

Dalsza część tekstu pod wideo
 

Użytkownicy aplikacji mobilnej mBanku mogą od dzisiaj przeczytać bardzo ważny komunikat. Bank ostrzega w nim przed wzmożonymi atakami złodziei oraz informuje o tym, jakie treści mogą pojawić się w wiadomości od oszustów. Trzeba uważać, bo w przeciwnym razie można stracić pieniądze.

mBank ostrzega przed fałszywymi linkami

Jak podaje mBank w fałszywej wiadomości można znaleźć informacje tym, że:

  • Twoje konto przestało być aktywne i należy je aktywować
  • Kupujący zapłacić za Twój towar i możesz odebrać pieniądze
  • Musisz dopłacić do paczki, na którą czekasz
  • Paczka wróciła do nadawcy i trzeba zapłacić za jej ponowną wysyłkę
  • Zalegasz z opłatami za energię elektryczną

Zwykle w tego typu wiadomościach znajduje się jeszcze link, który rzekomo przeniesie cię do płatności. Po wejściu w taki odnośnik, niczego nieświadoma ofiara zostaje przeniesiona na fałszywą stronę, na której pojawi się formularz z danymi, takimi jak numer PESEL, kod parowania aplikacji, identyfikator klienta bankowości elektronicznej i inne. Po wypełnieniu dane trafiają do oszustów, a konta klienta są zagrożone.

Zobacz: BLIK rozdaje sztabki złota, czeki i vouchery. Wystartowała Blikomania
Zobacz: Masz konto w Pekao? Uważaj, łatwo stracić wszystkie pieniądze

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Telepolis (Lech Okoń)

Źródło tekstu: mBank