Klienci Getin Noble Banku mogą już zdalnie potwierdzać tożsamość w usługach publicznych za pomocą mojeID. Pozwoli to na przykład zalogować się do Internetowego Konta Pacjenta czy ePUAP.
Getin Noble Bank udostępnia swoim klientom rozszerzone zastosowanie mojeID – usługi zarządzanej przez KIR. Od teraz klienci banku będą mogli wykorzystać tę metodę potwierdzenia tożsamości do uzyskania zdalnego dostępu do urzędów i systemów administracji publicznej, np. do Internetowego Konta Pacjenta, ePUAP, serwisów biznes.gov.pl i praca.gov.pl oraz łatwo założyć i wykorzystywać Profil Zaufany.
Zobacz: BOŚ Bank to kolejny bank, który dołącza do systemu mojeID
Getin Noble Bank wdrożył rozwiązanie KIR już w grudniu ubiegłego roku, w wersji umożliwiającej korzystanie wyłącznie z usług komercyjnych, oferowanych przez dostawców m.in. z branży ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, telekomunikacyjnej, energetycznej czy gier losowych. Aktualnie usługa została rozszerzona o możliwość uzyskania dostępu do usług administracji publicznej, dzięki integracji z Węzłem krajowym (login.gov.pl) oraz Profilem Zaufanym.
mojeID umożliwia zdalne potwierdzenie tożsamości z wykorzystaniem bankowości elektronicznej. Rozwiązanie zapewnia duże bezpieczeństwo oraz zgodność z obowiązującymi regulacjami dotyczącymi identyfikacji elektronicznej.
Usługa mojeID może być wykorzystana przy przedłużaniu umowy z dostawcą energii, sprzedaży polisy ubezpieczeniowej, potwierdzaniu pełnoletniości oraz właśnie w usługach publicznych. mojeID jest też jedną z metod zdalnego potwierdzania tożsamości przy rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19.
Zobacz: Play: usługa mojeID także przez telefon i w ofertach dla firm
Zobacz: Uwierzytelnienie mojeID w Totalizatorze Sportowym. LOTTO online bez skanu dowodu
Źródło zdjęć: Getin Noble Bank
Źródło tekstu: Getin Noble Bank