Asystent głosowy w aplikacji IKO banku PKO BP dostępny już na iOS
Pod koniec maja aplikacja IKO banku PKO BP wzbogacona została o funkcję asystenta głosowego. Wtedy mogli z niej skorzystać posiadacze smartfonów z Androidem, dziś rozwiązanie to debiutuje także dla systemu iOS.

Dostępny już dla wszystkich użytkowników asystent głosowy w aplikacji IKO wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji, które mają interpretować pytania i polecenia klienta, a następnie podsuwać mu odpowiedzi lub realizować zadania. Bank szczególnie zachwala to, że asystent komunikuje się w języku naturalnym, a więc rozumie słowa i wyrażenia potoczne, rozpoznają aż 90 tysięcy zwrotów. Dzięki temu jest w stanie wykonać ponad 70 rodzajów zadań wypowiedzianych lub napisanych przez rozmówcę.



Przy pomocy asystenta można m.in.:
- zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta,
- zrobić przelew na telefon,
- sprawdzić stan konta,
- przeszukać historię konta,
- doładować telefon,
- zapłacić BLIKIEM.
Bank obiecuje, że takich funkcji asystenta będzie stopniowo przybywać.
Można się z nim dogadać na tysiące sposobów
Asystent rozumie polski język naturalny i nie narzuca sposobu komunikacji. 90 tysięcy zwrotów użytych do jego uczenia za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji w praktyce oznacza, że np. sprawdzenie stanu konta można zlecić na ponad 2 tysiące sposobów. Można więc wydać na przykład takie polecenia głosowe:
- by wykonać przelew: przelej 100 zł do Janka,
- by wyszukać transakcje w historii, filtrując je według kwoty, daty i typu: pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca,
- by użyć kodu BLIK: podaj mi kod BLIK,
- by doładować telefon na kartę: doładuj telefon Szymona za 50 zł,
- by sprawdzić stan konta: ile mam kasy na koncie?
Jak przekonuje PKO BP, system wciąż się uczy i jeśli czegoś nie może obecnie wykonać, to przenosi użytkownika do miejsca w IKO, gdzie wykona on operację bankową samodzielnie. Na przykład, gdy użytkownik powie: „chyba zgubiłem kartę” – asystent przeniesie go do ekranu, na którym może ją zastrzec; „chcę kupić 100 euro” – przekieruje do bankowego Kantoru internetowego; „potrzebuję więcej gotówki”– zaproponuje przejście do wniosku o pożyczkę gotówkową.