Zaczyna się szum wokół reklam MobilKinga

TVP nie pokazuje reklam MobilKinga przy programach dla dzieci. Do Rady Reklamy napływają skargi na reklamówki MobilKinga - pisze gazeta.pl.

Redakcja Telepolis
99+
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Zaczyna się szum wokół reklam MobilKinga

TVP nie pokazuje reklam MobilKinga przy programach dla dzieci. Do Rady Reklamy napływają skargi na reklamówki MobilKinga - pisze gazeta.pl.

Bohaterkami spotów są ponętne blondynki zabierające się do "typowo męskich" zadań, jak naprawa auta, strzelanie z broni maszynowej czy gaszenie pożaru. Skąpo ubrane emanują pewnością siebie, ale to nic nie daje. Żadna z nich nie potrafi wykonać zadania, do którego się zabiera. Reklamy można zobaczyć na stronie operatora.

Przyjęliśmy tę reklamę warunkowo. Naszym zdaniem kobiety mogą się poczuć nią dotknięte - mówi Michał Kaliński z biura reklamy TVP.

Otrzymujemy liczne skargi na reklamy MobilKinga. Osoby prywatne zarzucają im, że powielają negatywne stereotypy na temat kobiet i naruszają ich godność - mówi Juliusz Braun, szef Związku Stowarzyszeń "Rada Reklamy". Według niego, Rada Reklamy ma wystąpić do reklamodawcy z prośbą o wyjaśnienia jeszcze w tym tygodniu. Skarg nie otrzymała natomiast Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Tomasz Rudnicki, prezes polskiego oddziału Mobile Entertainment Company, działającej pod marką Mobilking, na razie nie słyszał o żadnych skargach.

Nasze reklamy utrzymane są w tonie humorystycznym. Stoimy na stanowisku, że kobiety nie powinny wykonywać ciężkich prac fizycznych przeznaczonych dla mężczyzn. Jeśli chcą, mogą to robić, ale wolelibyśmy, żeby tego nie robiły. Ten punkt widzenia wynika z tego, że kochamy kobiety - tłumaczy Rudnicki.

Dalsza część tekstu pod wideo