Wyniki Tella w 1Q2006

Tell, największy dystrybutor produktów i usług PTK Centertel, poinformował o skonsolidowanych wynikach finansowych za I kwartał 2006 roku.

Redakcja Telepolis
4
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Wyniki Tella w 1Q2006

Tell, największy dystrybutor produktów i usług PTK Centertel, poinformował o skonsolidowanych wynikach finansowych za I kwartał 2006 roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wyszczególnienie (mln zł)

1Q06

1Q05

Wzrost w %

Przychody

32,541

27,106

20%

Zysk brutto ze sprzedaży

8,587

7,186

20%

Zysk operacyjny

1,73

0,905

91%

EBIDTA

2,41

1,385

74%

Zysk netto

1,273

0,626

103%

Pokaż więcej


Był to nadspodziewanie dobry kwartał. Sprzedaż aktywacji post-paid była większa niż by to wynikało tylko z przyrostu liczby sklepów Orange. Nie mniejszą jednak zasługę dla dobrego wyniku grupy Tell miała spółka zależna Connex, a to dzięki konsekwentnemu powiększaniu sieci sprzedaży oraz bezpośrednim umowom dystrybucyjnym w zakresie hurtowej sprzedaży asortymentu prepaid ze wszystkimi operatorami sieci komórkowych. Wyniki I kwartału 2006 roku., w porównaniu z I kwartałem roku ubiegłego bardzo dobrze pokazują także efekt tzw. "odłożonych prowizji", charakterystyczny dla naszej działalności. 46 Sklepów, które kupiliśmy w październiku 2004 roku otrzymywało w I kwartale 2005 roku. niespełna 60% faktycznie wypracowanych prowizji. W I kwartale bieżącego roku, wskaźnik ten był na poziomie ok. 90%




Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników 2005 roku. Szczególnie zajęcie pierwszego miejsca pod względem efektywności sprzedaży naszej sieci jest dla nas ważnym osiągnięciem. Uzyskanie takiego wyniku w sytuacji posiadania znacząco większej sieci sklepów niż pozostali ogólnopolscy dealerzy, to niełatwe zadanie