Wyniki Sony Ericssona w 3Q2008
Sony Ericsson odnotował w trzecim kwartale spadek sprzedaży o 10% względem porównywalnego okresu 2007 roku. Trzeci kwartał koncern zakończył 25 mln euro straty netto.
Sony Ericsson odnotował w trzecim kwartale spadek sprzedaży o 10% względem porównywalnego okresu 2007 roku. Trzeci kwartał koncern zakończył 25 mln euro straty netto.
Spadek względem 3Q2007 odzwierciedla różnice w kursach walutowych oraz stopniową zmianę asortymentu telefonów, uwzględniającą zapotrzebowanie na tanie modele. Ten drugi aspekt widoczny jest szczególnie w intensywnie spadającej średniej cenie sprzedaż (ASP), która w trzecim kwartale spadła do 109 euro.
Aktualnie Sony Ericsson przechodzi głęboką restrukturyzację, dla zmniejszenia kosztów operacyjnych o 300 mln euro w skali roku, do końca drugiego kwartału 2009 roku. Cięcia kosztów pozwolą na odbicie się od niekorzystnych tendencji obserwowanych od początku 2008 roku.
Choć w III kwartale Sony Ericsson odnotował stratę netto wielkości 25 mln euro, to jednak zachował tendencję wzrostową w ilości sprzedawanych telefonów. Według analiz koncernu, globalny wzrost ilości sprzedanych telefonów powinien wynieść w tym roku 10% względem roku 2007.
W trzecim kwartale Sony Ericssona wprowadził z sukcesem na rynek fotograficzny telefon SonyEricsson C902, rozpoczął akcje promocyjną pierwszego telefonu linii Xperia oraz zapowiedział pierwszy model pracujący w standardzie UMA - SonyEricsson G705u.
Producent próbuje też sił na rynku muzycznym, nowy rozszerzony serwis PlayNow plus będzie dawał nieograniczony dostęp do katalogu utworów muzycznych za zryczałtowaną opłatą. Poza tym na rynek trafią trzy modele z zaimplementowanym odtwarzaczem YouTube: W595, W902 oraz G705.
|
3Q08 |
2Q08 |
3Q07 |
Ilość sprzedanych telefonów (mln szt.) |
25,7 |
24,4 |
25,9 |
Sprzedaż (mld euro) |
2,808 |
2,820 |
3,108 |
Zysk netto (mln euro) |
-25 |
6 |
267 |
Średnia cena telefonu (euro) |
109 |
116 |
120 |