Wyniki Sony Ericssona po 3Q2011
W trzecim kwartale Sony Ericsson miał 38 mln euro zysku netto, względem 63 mln euro w analogicznym okresie 2010 roku i 37 mln euro straty w II kwartale 2011 roku. W ujęciu kwartalnym sprzedaż wrosła o 33% i wyniosła 1,586 mld euro.
W trzecim kwartale Sony Ericsson miał 38 mln euro zysku netto, względem 63 mln euro w analogicznym okresie 2010 roku i 37 mln euro straty w II kwartale 2011 roku. W ujęciu kwartalnym sprzedaż wrosła o 33% i wyniosła 1,586 mld euro.
Smartfony stanowiły ponad 80% całkowitej sprzedaży telefonów producenta. W III kwartale na rynek trafiło 9,5 mln sztuk telefonów Sony Ericssona - o 9% więcej w ujęciu rocznym i od 25% więcej względem II kwartału tego roku.
Średnia cena telefonu wyniosła w III kwartale 166 euro i była o 8% wyższa niż przed rokiem i o 6% wyższa niż w II kwartale (na ten wskaźnik wpływ miało przesunięcie sprzedaży w kierunku droższych smartfonów). Do tej pory Sony Ericsson sprzedał 22 mln sztuk smartfonów z rodziny Xperia.