Wyniki Netii po 3Q2008

Netia opublikowała skonsolidowane wyniki finansowe za trzeci kwartał i okres dziewięciu miesięcy zakończony 30. września 2008 roku.

Lech Okoń (LuiN)
6
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Wyniki Netii po 3Q2008

Netia opublikowała skonsolidowane wyniki finansowe za trzeci kwartał i okres dziewięciu miesięcy zakończony 30. września 2008 roku.

Przychody z działalności kontynuowanej wzrosły o 30% w porównaniu do pierwszych dziewięciu miesięcy 2007 roku oraz o 41% wobec 3Q2007. Przychody z działalności kontynuowanej wzrosły w pierwszych trzech kwartałach 2008 roku do 743,3 mln zł (218,1 mln euro), a w 3Q2008 wyniosły 271,2 mln zł (79,5 mln euro), co stanowi wzrost o 11% w stosunku do 2Q2008. Organicznie (bez Tele2 Polska) przychody z działalności kontynuowanej wzrosły o 27% w porównaniu do okresu styczeń-wrzesień 2007 roku do kwoty 724,8 mln zł (212,6 mln euro) i o 32% wobec 3Q2007 do 252,6 mln zł (74,1 mln euro). Wyniki Tele2 Polska, konsolidowane przez 2 tygodnie kwartału, przyczyniły się do dalszego wzrostu przychodów o 18,5 mln zł (5,4 mln euro).

EBITDA wyniosła 113,1 mln zł (33,2 mln euro) za pierwsze trzy kwartały 2008 roku i 43,8 mln zł (12,8 mln euro) za 3Q2008, wykazując wzrost o 24% w stosunku do 2Q2008 oraz o 21% w stosunku do 3Q2007.

Środki pieniężne i ich ekwiwalenty wykazane przez Netię na dzień 30. września wyniosły 232,7 mln zł (68,3 mln euro) po wydatkowaniu w dniu 15. września 31,4 mln euro na nabycie Tele2 Polska. Środki dostępne w ramach niewykorzystanej linii kredytowej wynosiły 275,0 mln zł (110,0 mln euro), a ponadto spółka miała opcję pozyskania dodatkowego finansowania zewnętrznego w kwocie 100,0 mln zł (29,3 mln euro). Netia rozważa dalsze akwizycje.

Zwiększenia środków trwałych i wartości materialnych stanowiły 20% przychodów za pierwsze trzy kwartały 2008 roku wobec udziału na poziomie 25% w porównywalnym okresie 2007 roku i wynosiły 153,2 mln zł (45,0 mln euro).

Baza klientów usług szerokopasmowych zwiększyła się do 346.939 na dzień 30. września wykazując wzrost o 19% z poziomu 292.470 na dzień 30. czerwca oraz o 102% z poziomu 171.368 na dzień 30. września 2007 roku. Usługi dla 42% klientów szerokopasmowych świadczone są poprzez własną sieć miedzianą Netii oraz z wykorzystaniem infrastruktury Fast Ethernet i WiMAX. Do końca 2008 roku Spółka zamierza pozyskać łącznie ponad 400.000 klientów usług głosowych.Łączny udział pro-forma Netii i Tele2 Polska w rynku przyłączeń netto wyniósł 24% w 3Q2008 w porównaniu do 26% w 2Q2008.

Baza klientów usług głosowych (własna sieć + WLR) wyniosła 30. września 1.033.206, wykazując wzrost o 111% z poziomu 489.028 na dzień 30. czerwca oraz o 162% z poziomu 394.440 na dzień 30. września 2007 roku. Powyższa liczba uwzględnia 504.007 klientów usług WLR Tele2 Polska oraz 40.171 klientów głosowych pozyskanych przez Netię w sposób organiczny w 3Q2008. Usługi dla 38% klientów usług głosowych świadczone są poprzez własną sieć miedzianą Netii oraz z wykorzystaniem infrastruktury WiMAX.

Dalsza część tekstu pod wideo