Wyniki Multimedia Polska po 3Q2008

Grupa Multimedia Polska przedstawiła wyniki finansowe uzyskane prze grupę po trzech pierwszych kwartałach 2008 roku.

Lech Okoń (LuiN)
4
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Wyniki Multimedia Polska po 3Q2008

Grupa Multimedia Polska przedstawiła wyniki finansowe uzyskane prze grupę po trzech pierwszych kwartałach 2008 roku.

Zysk netto Grupy Multimedia Polska wyniósł w trzech pierwszych kwartałach 2008 roku 43,324 mln zł, względem 43,361 mln zł w porównywalnym okresie 2007 roku. Przychody ze sprzedaży usług TV stanowiły połowę przychodów i wyniosły 171,31 mln zł, sprzedaż usług telefonicznych wyniosła 87,77 mln zł, a dostępu do Internetu 84,498 mln zł.

Grupa odnotowała wzrost przychodów z telewizji kablowej o 21,2 mln zł (rok do roku), to jest 14,1%, z poziomu 150,1 mln zł w 2007 roku do poziomu 171,3 mln zł w 2008 roku. Multimedia Polska miała po 3Q2008 602 tys. klientów telewizji kablowej, względem 589 tys. po 2Q2008 i 538 tys. po 2Q2007.

Porównując wyniki za dziewięć miesięcy rok do roku, Grupa odnotowała wzrost przychodów z usług dostępu do Internetu o 20,8 mln zł, to jest 32,7%, z poziomu 63,7 mln zł w 2007 roku do poziomu 84,5 mln zł w 2008 roku. Baza klientów wzrosła do 260 tys., względem 245 tys. po 2Q2008 i 190 tys. po 3Q2007.

Porównując wyniki za dziewięć miesięcy rok do roku, Grupa odnotowała wzrost przychodów z telefonii o 1,9 mln zł, to jest 2,2%, z poziomu 85,9 mln zł w 2007 roku do poziomu 87,8 mln zł w 2008 roku. Porównując wyniki za trzeci kwartał 2008 roku do kwartału poprzedzającego, przychody z telefonii pozostały na niezmienionym poziomie (wzrost o 0,03 mln zł, to jest 0,1%) i wyniosły 29,5 mln zł. Grupa miała po 3Q2008 178 tys. klientów telefonii, względem 172 tys. po 2Q2008 i 159 tys. po 3Q2007.

W zestawieniu rok do roku grupa odnotowała wzrost EBITDA o 21,1 mln zł, czyli 13,9%, z poziomu 152,0 mln zł za 9 m-cy 2007 roku, do poziomu 173,1 mln zł za 9 m-cy 2008 roku.

Dalsza część tekstu pod wideo