DAJ CYNK

T-Mobile ma zgodę na stosowanie dopłat w roamingu

22.05.2018

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 6965

Ważne 4

5

T-Mobile uzyskał zgodę UKE na stosowanie dopłat w roamingu. Tym samym cała Wielka Czwórka może już stosować dopłaty.



T-Mobile uzyskał zgodę UKE na stosowanie dopłat w roamingu. Tym samym cała Wielka Czwórka może już stosować dopłaty.

T-Mobile jako ostatni z największych polskich operatorów uzyskał od UKE zgodę na dopłaty w roamingu. Jako pierwszy zaczął je stosować Play, w Orange jak na razie dopłaty pojawią się tylko w ofertach na kartę i będą obowiązywać od 18 czerwca. Tymczasem cały czas nie znamy planów Plusa i Cyfrowego Polsatu.

Zobacz: Nowe zasady roamingu w Play
Zobacz: [Aktualizacja] Dopłaty w Orange i nju na kartę

Dopłaty w T-Mobile najprawdopodobniej pojawią się w okolicach wakacji. Wakacyjne wyjazdy oznaczają więcej połączeń w roamingu i większe straty dla operatorów, które sięgają kilkudziesięciu milionów złotych kwartalnie.

Dopłaty pojawiają się w pierwszej kolejności w ofertach na kartę. Jest to zwyczajnie najprostsze rozwiązanie, bo zmiany cenników abonamentowych oznaczają możliwość zerwania umowy przez dotychczasowych klientów. Dlatego też jeśli operatorzy, tak jak Play, zdecydują się na stosowanie dopłat w abonamentach, to zmiany będą dotyczyć tylko nowych klientów lub przedłużających umowy. Dlatego też im wcześniej taka zmiana zostanie wprowadzona, tym szybciej operatorzy zminimalizują straty. Nie będzie to jednak dobrze odebrane przez klientów, dlatego tez w grę wchodzą kalkulacje, co będzie bardziej opłacalne - strata wizerunkowa, czy szybsza minimalizacja kosztów roamingu.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita; wł

Komentarze
Zaloguj się
95. ~
0

2018-05-28 09:33:37

Dzięki UKE RLAH użytkowników polskich sieci stał się fikcją. Rozumiem, że to ideał do którego wszyscy ochoczo dążą. Ideał by być bezczelnie dymanym przez Opów.żal.pl

Odpowiedz

94. wlo
0

2018-05-25 13:58:08

T-Mobile ma zgodę, a Plus swoją zgodę wykorzystuje ;-)

Odpowiedz

93. wlo
0

2018-05-24 09:58:05

92 - ceny może nie, ale już to czy się wykorzystuje za to co się płaci... Okazuje się, ze tak ;-)

Odpowiedz

92. ~
0

2018-05-24 05:36:09

Skoczyć proszę ten idiotyczny spór prepaid vs postpaid.Każdy wybiera, co mu pasuje. Ceny są niemal identyczne więc oszczędności rzędu kilku złotych na m-c nie mają znaczenia.Dla mnie ograniczeniem prepaid dość znacznym był brak przekierowania połączeń. Operatorzy działający na Play mają przekierowania ale Plus i Orange nie miał. Nie wiem jak jest z T-Mobile. Ale tak jak napisałem wcześniej, wybieramy co komu pasuje.

Odpowiedz

91. ~
0

2018-05-24 05:28:45

Kiedy Plus wystąpił o dopłaty, których nie stosuje do dzisiaj, to nastąpił zmasowany hejt.Dzisiaj T-Mobile wystąpił i jakoś nie przeszkadza, to jego klakierów a taki super Orange nalicza opłaty w prepaid czyli jest gorszy od Plusa i też jakoś klakierzy nie widzą w tym problemu.Widać, że T-Mobile i Orange mają tutaj opłacana klakę, która ma każdy ruch konkurencji hejtowac.

Odpowiedz

90. wlo
0

2018-05-23 14:00:02

t r o i p - masz z tym problem? Ja nie ;-)Czy ja Cię przekonuję do abonamentu? Nie.Znaczy, ze tak samo głupi jestem jak 2/3 do 3/4 Polaków, korzystająćych z abonamentów a nie prepaidów. I wiesz co? Dobrze mi z tą głupotą!!

Odpowiedz

89. t r o i p
0

2018-05-23 12:35:43

Widzę, że poradnik fanboya abo, wykułeś na blachę. ;)

Odpowiedz

88. wlo
0

2018-05-23 12:33:22

t r o i p - sobie poczytaj co ja piszę o ofertach... Wiele bardzo chwalę. Ale czy muszę ich używać? Po co do mnie piszesz, że są jakieś tam oferty? Ja mniej więcej, a raczej więcej, orientuję się w temacie.Sugerujesz mi coś? Po co? Płacisz za mnie, zebyć moim portfelem się przejmował?Jeśli Ty uważasz, ze kiedy mówię o mojej ofercie, z której korzystam, mówię, zę to najlepsza oferta... No nie dla Ciebie anie dla większości. Bo wtedy ja mówię tylko o sobie. Tak cięzko to skapować? Ty natomiast piszesz o jakiś tam ofertach, jakie to one zacne, ale ich nie używasz... Weź się skup co chcesz przekazać i skup się co inni mówią.Premium Mobile może i jest OK, ale nie dla mie. Co mi po cenie 24,70 przy mojej opłacie 25 z groszem? Że 20 GB a nie 7 GB jakie ja mam? Wystarcza mi 7. A mam inne rzeczy, których Premium Mobile mi w tej cenie nie daje. Kumasz temat?

Odpowiedz

87. t r o i p
0

2018-05-23 12:20:14

Wlo, oferta jest zacna, to prawda, nie muszę używać danej oferty żeby wiedzieć, czy jest dobra, czy nie.Już wielokrotnie ci pisałem czego używam. Opowiedziałem o Premium mojemu znajomemu któremu kończyła się umowa w T-mobile i od chyba 4 miesięcy jest w tej sieci, i bardzo sobie chwali .

Odpowiedz

86. wlo
0

2018-05-23 12:08:29

A! Mnie nie interesuje udzielanie zgód marketingowych.Płacę terminowo, przynajmiej się staram. Ale zniżka za terminową płatność jest śmieszna...Mnie osobiście tego typu oferty nie inyteresują. Ty z pewnością używasz Premium Mobile? Skoro wskazujesz jaka to dobra oferta jest?

Odpowiedz

85. wlo
0

2018-05-23 11:59:59

t r o i p - masz rację... Tylko co z tego?

Odpowiedz

84. t r o i p
0

2018-05-23 11:54:15

Ja wiem, że możesz powiedzieć, ja tego nie potrzebuje, a place tyle bo mnie stać,Jeste to dokładnie opisane w poradniku "Jak zostać fanboyem abonamentu."Rozdział drugi:Wmawiaj sobie, że wady to zaletyAbonament  jak każdy jak każda usługa — ma swoje wady i zalety. Jeśli jednak chcesz być prawdziwym fanboyem, nie możesz dopuszczać istnienia tych pierwszych do swojej świadomości.Nie jest to łatwe, bo oczywiście nie możesz udawać, że za abonament długoterminowy płaci się znacznie więcej niż za prepaid . Zamiast tego wmów sobie, że to zaleta. Musiałeś zapłacić 600 zł więcej niż w prepaidzie ? Doskonale. Zostało ci mniej pieniędzy na alkohol, więc będziesz zdrowszy. I jak tu nie kochać abo?Poniżej kilka przykładów wad zamienionych w zalety.REKLAMATwoja taryfa robi się coraz słabsza z miesiąca na miesiąc względem nowych? Dzięki temu zwiększa twoją produktywność, bo uruchamiasz Internet tylko wtedy, gdy potrzebujesz i nie tracisz czasu na głupoty.Brak możliwości wcześniejszej rezygnacji bez kary umownej? Będziesz liczył dni do końca umowy i przez to podciągniesz się z matematyki.Mało internetu ? Genialnie — nie będziesz marnował czasu na ściąganie niepotrzebnych aplikacji i oglądaniu filmów, co pozwoli ci się skupić na tym, co najważniejsze.Czasami trudno jest wymyślić wiarygodny argument. Gdy ktoś wytyka jakiś brak, najbezpieczniej odpowiedzieć "a po co ci to? Mnie to niepotrzebne.". To sprawdza się w każdej sytuacji.Ważna uwaga: to, że oczywista wada jest zaletą, musisz wmówić nie tylko karciarzom , ale i przede wszystkim sobie. W przeciwnym wypadku będziesz mało wiarygodny.

Odpowiedz

83. t r o i p
0

2018-05-23 11:38:52

Od niedawna premium daje pełny no-limit i 20 GB za 25 PLN w 30 dniowym abonamencie.Podobnie dają na kartę Virgin i viking 15 GB i no-limit.Nie dostaniesz takich warunków w żadnym długoterminowym abonamencie.

Odpowiedz

82. t r o i p
0

2018-05-23 11:36:08

Wlo, musisz zrozumieć, że nie jesteś wyznacznikiem standardów, abonament otwiera prawie nieograniczone możliwości robienia wałków na klientach, którzy się nie znają. Choćby jak tu:"Witam serdecznie, Orange to jakieś totalne dno. Podpisałem umowę na Orange Love w styczniu tego roku. Powiedziałem, że muszę mieć pewność, że będę mieć stabilne połączenie z siecią i chce płacić tyle na ile się umówiłem podczas podpisywanie umowy (125zł). Pierwszy miesiąc, dostałem fakturę na ponad 400zł, drugi miesiąc na ponad 500zł. Byłem w placówce w tym miesiącu 6 razy bo nic nie dało się załatwić na miejscu. Wypisałem pracownikowi Orange na liście ile za co mam płacić, sprawdził moja umowę i się zgodził, że coś jest totalnie pomieszane. Dowiedziałem się, że mam ponad to dwa konta w Orange nie wiadomo z jakiej racji i na drugi rachunek też przychodzą faktury do zapłacenia. Dziś zerwali mi połączenie, nie mam internetu w ogóle. Dlaczego w ogóle mam wam udowadniać, że mam płacić tyle ile mi obiecano? Czemu co miesiąc mam płacić 3x więcej? Proszę o natychmiastowy kontakt i wyjaśnienie sprawy. W piątek wysłałem z palcówki reklamację ale dziś mam do zapłacenia ponad 1500zł i nie mam internetu "Teraz najważniejsza sprawa KLIENT MA PRAWO SIĘ NIE ZNAĆ. Może robić meble, albo naprawiać samochody, i NIE MA OBOWIĄZKU ZNAĆ SIĘ na taryfach, regulaminach i innych z jego punktu widzenia duperelach. OD TEGO JEST KONSULTANT, KTÓRY MA ZA ZADANIE DOBRAĆ MU OFERTĘ.Niestety bardzo często jest tak, że konsultant widząc nieświadomego człowieka po prostu skroi go mówiąc slangiem.Więc nieuczciwość i możliwość przekręcenia klienta jest drugą poważną wadą abonamentu długoterminowego a pierwszą wadą niewątpliwie jest zamrożenie się na kilka lat w ofercie podczas gdy usługi są poprawiane na bieżąco, np Od niedawna premium daje za 25 zł w abo z 30 dniowym pełny

Odpowiedz

81. wlo
0

2018-05-23 09:10:31

Od początku lat 90. płacę Tepsie/Orange za telefon i internet... Może ze 2 razy składałem reklamację w związku z fakturą... A moze raz? Umów w tym czasie miałem mnóstwo.Wychodzi na to, ze są ludzie bardziej i mniej pechowi - pod tym względem przynajmniej ;-)

Odpowiedz