Poznańskie FIBARO edukuje Singapurczyków o Internecie Rzeczy. Docelowo zajęcia w 11 szkołach średnich

Systemu edukacji w Singapurze można pozazdrościć. Do końca tego roku w 11 szkołach średnich uczniowie będą przyswajać pojęcia związane z Internetem Rzeczy, a pomoże im w tym poznańskie FIBARO.

Sebastian Górski (Uapsiabiduba)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Poznańskie FIBARO edukuje Singapurczyków o Internecie Rzeczy. Docelowo zajęcia w 11 szkołach średnich

Prowadzony od 2014 roku w Singapurze program Smart Nation ma za zadanie edukować społeczeństwo w temacie nowoczesnych technologii i przygotować do sprostania dynamicznie zmieniającym się potrzebom rynku pracy. Jedna z inicjatyw zakłada zajęcia dla uczniów szkół średnich poświęconych tematyce (IoT - Internetu Rzeczy). W projekcie uczestniczy poznańskie FIBARO, specjalizujące się w automatyce budynkowej oraz domowej.

Dalsza część tekstu pod wideo

Każda ze szkół (obecnie jest ich 5, ale do końca roku będzie już 11 placówek) otrzymała po 13 walizkowych zestawów smart oraz profesjonalne laboratorium. Walizki zawierają między innymi centralę Home Center 2, czujnik ruchu FIBARO Motion Sensor, a także urządzenia do zarządzania oświetleniem i jego intensywnością, (Dimmer 2, Double Switch).

FIBARO ma już pewne doświadczenie we współpracy z Singapurem. Do tej pory z doświadczeń Poznaniaków korzysta kilka tamtejszych uczelni wyższych (Politechnika Nanyang, Politechnika Republiki, Singapurski Uniwersytet Technologii i Designu). W ostatnim z miejsc prowadzone są badania w zakresie automatyki budynkowej i powierzchni biurowych.

Jak tłumaczy Krzysztof Banasiak, członek zarządu FIBARO:

Wykorzystanie polskiej myśli technologicznej do kształcenia młodzieży przez oficjalne organy państwowe w Singapurze, ale także międzynarodowy sukces FIBARO, dowodzą, że polscy inżynierowie mają naprawdę wiele do zaoferowania światu. Tak jak w Singapurze, tak i w Polsce angażujemy się w działania edukacyjne na poziomie szkół zawodowych, techników i uczelni wyższych. Marzy nam się oczywiście ogólnokrajowa skala, tak by każdy młody Polak mógł pozyskać umiejętności, które pomogą mu odnaleźć się w życiu wypełnionym technologiami i wykorzystać w życiu zawodowym wiedzę zdobytą w szkole.