W Wielkiej Brytanii też spierają się o reklamy HSPA+ i LTE
Brytyjska "3" została upomniana przez tamtejsze stowarzyszenie etyki reklamy w związku z reklamowaniem swojej sieci HSPA+ jako "3,9G". Zastrzeżenia wniósł rywal - sieć Everything Everywhere - która swoją sieć LTE prezentuje jako 4G.

Brytyjska "3" została upomniana przez tamtejsze stowarzyszenie etyki reklamy w związku z reklamowaniem swojej sieci HSPA+ jako "3,9G". Zastrzeżenia wniósł rywal - sieć Everything Everywhere - która swoją sieć LTE prezentuje jako 4G.
"3" tłumaczyła, że jej sieć HSPA+ oferuje prędkości bardzo bliskie LTE, dlatego postanowiła użyć sloganu "3,9G" jako stwierdzenia marketingowego, a nie technicznego. Operator dodał, że jego sieć zachowuje się czasem wręcz lepiej niż 4G. EE uznała to stwierdzenie a nieprawdziwe.
Stowarzyszenie uznało, że przedstawione przez "3" informacje bazują głównie na teoretycznych założeniach, a nie drive-testów, i zaleciło niekorzystanie ze sloganu "3,9G" w przyszłych reklamach.