Vectra przeprasza za awarię Internetu i podaje jej przyczynę
25 lutego 2021 roku nie będzie miło wspominany przez wielu klientów Vectry, którzy przez awarię mieli utrudniony dostęp do Internetu. Problemy ustąpiły, natomiast operator wydał specjalny komunikat w tej sprawie.

Wczoraj, 25 lutego 2021 roku, tuż przed godziną 11:00, na stronie Downdetector.pl zaczęły się pojawiać zgłoszenia od klientów Vectry na temat problemów z dostępem do Internetu. Utrudnione było również korzystanie ze Strefy Klienta i infolinii. Około godziny 17:00 Vectra poinformowała za pośrednictwem Facebooka, że awaria została usunięta.
Vectra w specjalnym komunikacie przeprasza wszystkie osoby dotknięte wczorajszymi problemami za przerwą w dostępie do Internetu i kanałów obsługi. Jak tłumaczy operator, przyczyną awarii było powstałe z niezależnych od niego przyczyn przepięcie, które spowodowało uszkodzenie systemów podtrzymujących zasilanie (UPS).



Wczorajszy incydent miał charakter precedensowy – nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z tego typu sytuacją. 90% awarii obejmujących większe grupy odbiorców usuwamy w czasie krótszym niż 3,5 godziny, tak, aby ich skutki były jak najmniej dotkliwe dla naszych klientów. W taki sam sposób poradziliśmy sobie z wczorajszą, wyjątkowo rozległą awarią, przywracając w stosunkowo krótkim czasie pełną dostępność naszych usług.
Nasze systemy są w odpowiedni sposób zabezpieczone i regularnie audytowane. W tej chwili, w trosce o najwyższą o jakość naszych usług, eksperci z działu technicznego intensywnie pracują nad dodatkowymi rozwiązaniami, które pomogą nam uniknąć tego typu sytuacji w przyszłości.
- czytamy w komunikacie
Jednocześnie Vectra poinformowała, że osoby dotknięte wczorajszą awarią mogą liczyć na proporcjonalne zmniejszenie rachunku i nieuwzględnienie usług niedostępnych w dniu awarii.