UKE interweniuje w sprawie kodów captcha w usłudze BDI
Pomimo początkowego pozytywnego przyjęcia przez UKE kodów captcha w usłudze BDI, Urząd poinformował, że zwrócił się do spółki Aero2 o przedstawienie wyjaśnień oraz o rozważenie zmian formy prezentowania kodu.

Pomimo początkowego pozytywnego przyjęcia przez UKE kodów captcha w usłudze BDI, Urząd poinformował, że zwrócił się do spółki Aero2 o przedstawienie wyjaśnień oraz o rozważenie zmian formy prezentowania kodu.
Decyzja Aero2 dotycząca wprowadzania kodów captcha, wprowadzanych co 60 minut, w usłudze Bezpłatnego Dostępu do Internetu, nie stanowi naruszenia zapisów decyzji rezerwacyjnej ani prawa - odpisywało w ostatnich dniach UKE pytającym o zmiany w BDI użytkownikom. Dziś jednak podejście UKE do tematu nagle się zmieniło.
Zobacz: UKE: captcha w Aero2 zgodna z rezerwacją i prawem
1. kwietnia spółka Aero2 wprowadziła mechanizm captcha dla użytkowników Bezpłatnego Internetu (BDI). W ciągu kilku pierwszych dni od wprowadzenia mechanizmu do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wpłynęły liczne wnioski i zapytania użytkowników BDI dotyczące jego funkcjonowania. Z ich treści oraz przeprowadzonej przez Urząd wstępnej analizy funkcjonowania mechanizmu wynika, że sposób prezentacji kodu captcha stanowić może istotne utrudnienie nie tylko dla osób z dysfunkcją wzroku, słabo widzących oraz głuchoniemych, ale również dla użytkowników nie posiadających żadnego stopnia niepełnosprawności narządu wzroku - czytamy w komunikacie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
"Wychodząc na przeciw oczekiwaniom użytkowników BDI", Urząd Komunikacji Elektronicznej postanowił wystąpić do spółki Aero2 o przedstawienie wyjaśnień, rozważenie zmian formy prezentowania kodu oraz przedstawienie końcowych efektów rozmów z organizacjami zrzeszającymi osoby niepełnosprawne.
Zobacz: Tego się ludziom nie robi